„Organizarea şi funcţionarea fondului mutual, ca structura tehnica şi de coordonare la nivel central cu opt centre regionale fără personalitate juridică în subordine, al cărui unic obiect de activitate este reprezentat de acordarea de compensaţii financiare fermierilor afiliaţi, precum şi organizarea pe secţiuni şi funcţionarea acestora, resursele financiare, tipurile de compensaţii şi structura capitalului de bază”, arata o prevedere a actului normativ, conform unui comunicat al Guvernului.
Cele mai importante prevederi ale actului normativ sunt:
– Lista bolilor şi dăunătorilor care pot conduce la plata unor compensaţii către membrii;
– Criterii de evaluare a capacităţii unui anumit eveniment de a atrage după sine plata unor compensaţii;
– Tipurile de costuri administrative ale fondului mutual eligibile pentru acordarea sprijinului;
– Modalitatea de calcul a costurilor suplimentare care constituie pierderi economice.
Hotărârea de Guvern adoptată, respecta normele metodologice de aplicare a prevederilor OUG nr 64/2013 cu privire la înfiinţarea şi acreditarea fondurilor mutuale în scopul gestionarii riscurilor în agricultură şi acordarea de compensaţii financiare membrilor pentru pierderile economice cauzate de boli ale animalelor, ale plantelor sau de un incident de mediu.