Micii fermieri pot fi siguri că vor câştiga mult şi bine dacă vor produce numai ceea ce piaţa cere. Spre exemplu, agricultorul care oferă produse “anti-cancer”, are piaţa asigurată şi obţine preţuri mari la vânzare. Aşa arată ultimele studii de piaţă. Studiile au indicat faptul că inadecvarea consumului de alimente cu nevoile reale ale organismului, cum se întâmplă în cazurile de obezitate, creşte din nou riscul de apariţie a cancerului. Şi nu în ultimul rând, studiile au indicat faptul că prin dependenţele de alcool, narcotice şi ţigări contribuie şi ele la creşterea riscului de cancer. Dieta tipică “anti-cancer” include la zi (a se vedea Wicki, A; Hagmann, J (2011 Sep 9). “Diet and cancer”. Swiss medical weekly 141) următoarele recomandări de consum (şi implicit structurarea cererii pe piaţa agro-alimentară)- “în pricipal legume, fructe, cereale integrale şi peşte şi cât mai puţină carne roşie, grăsime animală şi zahăr rafinat”.
Topul produselor alimentare solicitate tot mai mult pe piaţă în ultimii cinci ani (2007-2012) este următorul:
1. Fructele de pădure (+48%)
2. Produsele cu un conţinut redus de grăsimi (+43%)
3. Produsele cu conţinut ridicat de Omega-3 (+39%)
4. Produsele cu conţinut scăzut de zahăr rafinat (+34%)
5. Produsele cu conţinut scăzut de sare (+34%)