A- „Creştinii” care păcătuiesc, ling Wc-ul lui satan, precum câinii care se-ntorc la propria vărsătură (Prov.26/11)! Să credem că toţi am fost absorbiţi în Iisuss, (din satan), prin cordonul ombilical al Duhului Sfânt (din pântecul pocaintei)… În trupul Lui ne-a purtat pe toţi pe culmile suferinţei şi ne-a îngropat dimpreună cu orice fărădelege, pentru totdeauna, ca să nu mai păcătuim şi, prin botezul în moartea Lui, să trăim pentru Dumnezeu; (Rom. cap. 6) Prin sângerarea Lui am fost eliberaţi, vindecaţi, înviaţi, înfiaţi, înălţaţi şi conectaţi la transfizia cu învăţătura- cu gândirea Lui, cu veşnicul Sânge fără de păcat! Astfel, nu mai suntem morţi în greşelile noastre, în satan, căci viaţa noastră este ascunsă cu Hristos în Dumnezeu şi, printr-o veşnică părtăşie rămânem Una cu El, înzidiţi în Trupul Bisericii Lui, ca nişte pietre-mădulare vii, înnoite (Ioan, cap.3), gătite pentru a întâmpina şi iubi Venirea şi răpirea …B- Prietenul păcătoşilor a venit plin de Har şi de Adevăr, ca să credem în El, adică să ne dăruim lui în totalitate şi să-l primim (dimpreună cu toate ale sale) nu în grajd, ori să-l …

afis_memorial1

rizea2

 

Memorialul Victimelor Comunismului şi al Rezistenţei

 

Fondatori Ana Blandiana şi Romulus Rusan

Memorialul Victimelor Comunismului şi al Rezistenţei este realizat şi administrat de Fundaţia Academia Civică.

 

”Cea mai mare victorie a comunismului – o victorie relevată dramatic abia după 1989 – a fost crearea omului fără memorie, a omului nou cu creierul spălat, care nu trebuie să-şi amintească nici ce a fost, nici ce a avut, nici ce a făcut înainte de comunism.

Realizarea Memorialului Victimelor Comunismului şi al Rezistenţei este o formă de contracarare a acestei victorii, un mijloc de resuscitare a memoriei colective.

Format din Muzeul de la Sighet şi din Centrul Internaţional de Studii asupra Comunismului, cu sediul în Bucureşti, precum şi organizator al Şcolii de Vară, Memorialul este o instituţie a Memoriei, unică în felul ei prin faptul că este în acelaşi timp institut de cercetare, de muzeografie şi de învăţământ.

La întrebarea “Poate fi reînvăţată memoria?”, Memorialul Victimelor Comunismului şi al Rezistenţei din România este un convingător răspuns afirmativ.” (Ana Blandiana)

Centrul Internaţional de Studii asupra Comunismului

DSC_0039Crearea Muzeului de la Sighet a fost precedată şi apoi suţinută de activitatea Centrului Internaţional de Studii asupra Comunismului. Întâi istorie orală, dar, în paralel, strângerea de documente, fotografii, obiecte şi hârtii care să poată fi folosite în crearea celor peste cincizeci de săli în fostele celule ale închisorii.

Muzeul, care adesea este confundat el singur cu Memorialul, este produsul Centrului de Studii. 

Centrul Internaţional de Studii asupra Comunismului îşi are sediul în Bucureşti.

Creat în 1993 de Romulus Rusan, fiinţând mereu în criză de fonduri şi personal, Centrul a reuşit să producă proiectele de reabilitare şi dotare a muzeului, banca de date necesară umplerii acestuia cu un conţinut realist şi credibil. S-a structurat în câteva departamente, a căror activitate va fi descrisă în continuare. S-a preocupat de atragerea unor colaboratori valoroşi, de crearea unei promoţii de cercetători tineri, chiar dacă n-a avut posibilitatea să facă prea multe angajări, iar salariile sunt mici. A stimulat dezbaterea unor teme importante, pe terenuri neexploatate, în cadrul simpozioanelor, seminariilor, atelierelor şi meselor rotunde.

Prestigiul Centrului Internaţional de Studii asupra Comunismului, care este condus de Romulus Rusan, este confirmat de prezenţa înconsiliul ştiinţific a unor cercetători de talie internaţională.

 

Muzeul Memorial Sighet

DSC_0042Fundaţia Academia Civică a preluat ruina fostei închisori în 1993, în vederea transformării ei în muzeu.

Pentru realizarea acestui proiect trebuia pe de o parte organizată strângerea de fonduri pentru reabilitarea clădirii, iar pe de altă parte realizarea unei bănci de date necesare creăriimuzeului.

Centrul de Studii înfiinţat şi condus de Romulus Rusan, încă din 1993, a demarat înregistrările de istorie orală şi colectarea de fotografii, acte, obiecte, scrisori, colecții de ziare, cărți, manuale, albume, înregistrări de istorie orală, precum și – pe un alt plan – organizarea de ateliere, seminarii, simpozioane, întâlniri între victimele comunismului și istoricii din România și din străinatate, publicarea de cărți cuprinzând mărturii, studii, statistici și documente privind rezistența anticomunistă și reprimarea ei. Până în prezent, Centrul a realizat peste șase mii de ore de înregistrări, 35000 de pagini de carte și a tezaurizat zeci de mii de documente (file, fotografii, casete audio și video).

În paralel, prin concurs, alcătuirea proiectului de reabilitare a clădirii fostei închisori transformate în muzeu a fost încredinţat firmei UMROL din Cluj, iar execuţia propriu-zisă firmei Stelid din Baia Mare. Lucrările au durat până în anul 2000. Pentru că edificiul, vechi de un secol, era ruinat şi plin de igrasie, a fost nevoie de refacerea fundaţiilor, izolaţiilor, acoperişului, iar pereţii interiori, care oricum fuseseră revopsiţi şi nu mai aminteau perioada anilor 50, au fost văruiţi în alb.

 

Spaţiul Expoziţional Permanent al Memorialului Sighet la Bucureşti

 

1 afis calderon 3Începând cu data de 9 mai 2013, Memorialul Sighet are un “ambasador” în Bucureşti.

Este vorba de Spaţiul expoziţional permanent, intitulat “Memoria ca formă de justiţie”, din strada Jean-Louis Calderon nr. 66, în care este prezentat, pentru locuitorii şi vizitatorii Capitalei, un mic eşantion al Sighetului.

Dacă Memorialul Sighet a fost realizat în două decenii, ideea acestui Spaţiu expoziţional a apărut în urmă cu doi ani, în contextul discuţiilor intense despre necesitatea unui muzeu al comunismului în România. Mulţi dintre comentatori nu ştiau sau nu voiau să ştie că un asemenea muzeu există, şi anume la Sighet.

 

FORTUL 13 JILAVA: MĂRTURII CUTREMURĂTOARE DESPRE TORTURĂ ȘI TORȚIONARI=

 https://ciutacu.ro/news_flash/articol/fortul-13-jilava-marturii-cutremuratoare-despre-tortura-si-tortionari/

 

(Numai Dumnezeu si victimele kalailor au crezut ca se vor naste urmasii martirilor,schingiuiti si pusi sa se impartaseasca din fecale ,din sangerari, din…)- PE EI! (Spectacol-experiment) la Pușcăria Pitești

PE EI! Acestea au fost cele 2 cuvinte scurte care au declanșat ororile de la Pitești. O comandă pe care o adresăm de obicei câinilor atunci când atacă. Un ordin direct, rapid și cu consecințe înfiorătoare care ne urmăresc și azi, după aproape 70 de ani de la încheierea atrocităților. Am vrut inițial să fac un spectacol care să aibă la bază falsul proces al lotului Țurcanu. Am renunțat la această idee. I s-ar da prea multă importanță unui criminal. Nu cred că merită atâta atenție (vom vorbi totuși despre Eugen Țurcanu, ca principal artizan al evenimentelor petrecute la Pitești). Am ales în schimb să insist asupra mărturiilor celor care au reușit să supraviețuiască experimentului. Amintirile lor, destăinuirile incredibile și puterea de a îndura a acestor oameni, sunt lucrurile care m-au inspirat în crearea acestui scenariu. – Ionuț Caras

Un eveniment cultural de excepție. Spectacol-experiment la fosta Pușcărie Pitești. ” PE EI! ” – toți cei prezenți în curtea penitenciarului au putut vedea un spectacol de excepție, o viziune crudă dar reală asupra a ceea ce s-a întâmplat cu mai bine de 60 de ani în urmă. Fix în același loc. Procesul de reeeducare prin tortură. FENOMENUL PITEȘTI.
Aseară, la spectacol, s-a predat o lecție de istorie. Cei prezenți, cu siguranță au înțeles-o.
The PhotoTherapist

https://ro.wikipedia.org/wiki/Categorie:Martiri_rom%C3%A2ni

 

 

 

Pagini din categoria „Martiri români”

 

Următoarele 28 pagini aparțin acestei categorii, dintr-un total de 28.

V

 

 

Romania a mai saracit cu un Om- Ioan Pop de Popa, fondatorul școlii moderne românești de chirurgie cardiovasculară, a murit 

Profesorul Ioan Pop de Popa, medicul care a realizat prima operație pe cord deschis în România, considerat fondatorul școlii moderne de chirurgie cardiovasculară a murit, vineri, anunță pagina de Facebook a fundației ce îi poartă numele.

Profesorul Ioan Pop de Popa ne-a părăsit în Vinerea Mare, lăsând în urma sa o lume cu siguranță mai sănătoasă, mai îndreptată către inventică și inovație în beneficiul oamenilor și, nu în ultimul rând, o lume cu o inimă mai bună„, au anunțat sâmbătă reprezentanții Fundaței „Ioan Pop de Popa” pentru Ocrotirea Bolnavilor cu Afecțiuni Cardiovasculare.

Profesorul Ioan Pop de Popa

Născut în 1927 la Oradea, profesorul Ioan Pop de Popa a marcat medicina românească și mondială. A realizat, în aprilie 1973, prima operație pe cord deschis din România, fiind considerat fondatorul școlii moderne de chirurgie cardiovasculară de la noi din țară.

O minte sclipitoare, profesorul Ioan Pop de Popa este autorul a zeci de invenții, multe aflate în pas sau înaintea timpului istoric pe care l-a trăit (valvele de porc mistreț, arterele artificiale, preocuparea timpurie pentru genetica medicală)”, spune Fundația „Ioan Pop de Popa” pentru Ocrotirea Bolnavilor cu Afectiuni Cardiovasculare.

Profesorul Ioan Pop de Popa a înființat, în anii ‘70, Centrul Național de Boli Cardiovasculare Fundeni, punând apoi bazele unei rețele naționale de centre de chirurgie cardiovasculară, în orașele universitare.

General maior cu două stele al Armatei Române, profesorul Ioan Pop de Popa a scris istorie nu doar în medicina, dar și în societatea românească. Mereu cu gândul la binele oamenilor, Profesorul Ioan Pop de Popa a înființat, în urmă cu 30 de ani, Fundația “Pop de Popa” pentru Ocrotirea Bolnavilor cu Afecțiuni Cardiovasculare din România (FOBAC).
Inima mare a Domnului Profesor va continua să bată prin fiecare dintre noi, cei care am avut șansa de a-i fi aproape, de ne lăsa atinși de harul, blândețea, viziunea, umanitatea și spiritul său”, se mai scrie în postarea citată.

 

Martirii credintei in inchisorile comuniste

Cele mai vii pilde care amintesc de sacrificiul Mantuitorului pot fi regasite in istoria recenta a RomanieiIn Saptamana Patimilor, crestinii de azi incearca sa gaseasca exemple de urmat in Vietile Sfintilor, carti care povestesc …

Cele mai vii pilde care amintesc de sacrificiul Mantuitorului pot fi regasite in istoria recenta a Romaniei

In Saptamana Patimilor, crestinii de azi incearca sa gaseasca exemple de urmat in Vietile Sfintilor, carti care povestesc diferite intamplari miraculoase petrecute cu secole in urma. Cu toate acestea, cele mai vii pilde sunt tocmai cele din istoria recenta a Romaniei. Sunt exemplele de sacrificiu personal ale celor care au platit cu viata pentru ca nu au renuntat la crezul lor si au refuzat sa faca pactul cu regimul comunist.
Sute de martiri ai credintei si-au purtat crucea in inchisorile comuniste. Unii dintre ei au reusit sa vada sfarsitul regimului ateu. Altii au murit cu gandul la clipa prabusirii acestuia. Ortodocsi, catolici sau protestanti, martirii secolului XX au avut in comun credinta nestramutata in Iisus Christos.

Sute de martiri ai credintei crestine si-au purtat crucea in inchisorile comuniste. Unii dintre ei au reusit sa vada sfarsitul regimului ateu care i-a persecutat pentru ca si-au pastrat convingerile. Numele altora sunt necunoscute. Ortodocsi, catolici sau protestanti, martirii secolului XX au in comun credinta lor nestramutata in Iisus Christos. Crestinii de azi incearca sa gaseasca exemple de urmat in Vietile Sfintilor, carti care povestesc diferite intamplari miraculoase petrecute cu secole in urma. Cu toate acestea, cele mai vii pilde sunt tocmai cele din istoria recenta a Romaniei. Exista persoane care au refuzat, cu demnitate, sa incheie compromisuri cu regimul comunist. Una dintre aceste persoane este parintele Nicolae Steinhardt, unul dintre cei mai cunoscuti intelectuali ortodocsi.
Nicolae Steinhardt s-a nascut in anul 1912, intr-o familie evreiasca ce locuia in comuna Pantelimon de la periferia Bucurestiului. Printre colegii sai de generatie si de scoala s-au numarat Mircea Eliade, Dinu Pillat sau Constantin Noica.
Nicolae Steinhardt a frecventat Cenaclul literar “Sburatorul” al lui Eugen Lovinescu, unde si-a descoperit talentul literar. El si-a luat licenta in Drept si in Litere. A devenit avocat si si-a luat doctoratul in Drept constitutional la Universitatea din Bucuresti. In paralel, si-a inceput activitatea literara. Preocupat de conceptia crestinilor asupra evreilor, Nicolae Steinhardt a publicat volumul in limba franceza “Essai sur la conception catholique du Judaisme”. In anul 1944, el incepe sa lucreze ca redactor la Revista Fundatiilor Regale. In anul 1947, incepe prigoana comunista impotriva sa. Nicolae Steinhardt este concediat de la revista si dat afara din Barou. El a devenit un marunt slujbas. In anul 1958, a fost arestat, alaturi de prietenii sai Constantin Noica si Vladimir Streinu. Desi era evreu, el a fost acuzat, paradoxal, in lotul unor presupusi legionari.
Nicolae Steinhardt a fost condamnat la 13 ani de munca silnica. In inchisoarea Jilava, in anul 1960, a a decis sa se converteasca la crestinism. Intelectualul evreu a fost botezat clandestin in celula transformata in capela de ierarhul ortodox basarabean Mina Dobzeu, un alt martir al prigoanei comuniste. Mina Dobzeu a platit si el pretul rezistentei anticomuniste. El a fost condamnat si pentru faptul ca s-a opus incorporarii Basarabiei in Uniunea Sovietica.
Nasul sau de botez a fost Emanuel Vidrascu, fostul sef de cabinet al maresalului Ion Antonescu. La ceremonie au asistat si doi preoti romano-catolici, doi greco-catolici si un pastor protestant.
Evenimentul ii inlatura “orice dubiu, sovaiala, teama, lene, descumpanire”, dupa cum marturisea Nicolae Steinhardt in volumul sau, numit “Primejdia marturisirii”.
A fost purtat prin inchisorile din Gherla si din Aiud, unele dintre cele mai infioratoare temnite comuniste. In anul 1964, el a fost eliberat, ca urmare a gratierii detinutilor politici, gest prin care conducatorii comunisti incercau sa castige bunavointa Occidentului. Nicolae Steinhardt, imediat dupa eliberare, a intrat in schitul Darvari de langa Bucuresti, unde a fost cuminecat prima data.
Nicolae Steinhardt a inceput sa scrie “Jurnalul fericirii”, testamentul sau literar, nascut din experienta suferintei in inchisoare. Manuscrisul i-a fost confiscat de Securitate, insa, dupa interventii repetate, i-a fost restituit. O parte a manuscrisului sau a ajuns la Paris, la sectia romaneasca a Radio Europa Libera, unde a fost radiodifuzat de Monica Lovinescu si de Virgil Ierunca. In Romania, “Jurnalul fericirii” a fost publicat in anul 1991 si a primit premiul criticii literare in anul 1992. Pana atunci, Nicolae Steinhardt a intrat in Manastirea Rohia din Tara Lapusului. Aici, el a devenit calugar in data de 16 august 1980, la o zi dupa ce participase la liturghia de Sfanta Maria Mare.
Acolo, in manastirea situata pe culmea unui deal din tinutul unde odinioara haladuia Pintea Haiducul, el a pus in ordine vasta biblioteca a manastirii, care contine peste 23.000 de volume. In data de 30 martie 1989, inainte sa apuce sa vada sfarsitul comunismului, a murit in spitalul din Baia Mare. Cel care il botezase, colegul sau de celula, parintele Mina Dobzeu, i-a fost alaturi in ultimele zile.
Nicolae Steinhardt este inmormantat intr-un cimitir modest, la marginea unei paduri seculare ce strajuieste Manastirea Rohia.

 

Marton Aron

A devenit prietenul romanilor in inchisoare
Una dintre cele mai interesante figuri ale rezistentei anticomuniste a fost episcopul romano-catolic Marton Aron, de la Alba Iulia. In perioada interbelica, el a fost in relatii reci cu romanii, pe care ii considera drept cotropitorii Transilvaniei. In timpul celui de-al doilea razboi mondial, atitudinea sa s-a modificat radical. In biserica romano-catolica “Sfantul Mihail” din Cluj-Napoca, el si-a ridicat glasul impotriva fascismului. El l-a somat pe regentul Ungariei, Miklos Horthy, sa opreasca deportarea evreilor ardeleni la Auschwitz. Celalalt protector al evreilor ardeleni a fost episcopul greco-catolic Iuliu Hossu. Tocmai pentru ca Miklos Horthy a refuzat deportarea evreilor, el a fost demis de Adolf Hitler si inlocuit cu Ferenc Szallasy, conducatorul partidului nazist al Crucilor cu Sageti. Monseniorul Marton Aron a fost arestat de comunisti. In inchisoare s-a apropiat extrem de mult de romani. Un preot greco-catolic roman, inchis in aceeasi celula cu monseniorul Aron, povestea ca i-a spus acestuia: “Preasfintite, daca scap de aici, ii impusc pe toti comunistii!”. Cu umor, episcopul maghiar i-a raspuns: “Fiule, tu impusca-i, iar eu o sa ma rog pentru tine!”.
ISTORIE

Evreul care a devenit predicator protestant
Dintre protestantii din Romania, cel mai cunoscut oponent al regimului comunist este Richard Wurmbrand. Este vorba de un evreu nascut la Bucuresti si care, in tinerete, a simpatizat cu comunistii. Dupa studii facute la Moscova, el a fost inchis la Doftana de autoritatile romane. Richard Wurmbrand s-a stabilit apoi la Brasov, unde s-a convertit la crestinism, dupa ce a descoperit Biblia. El a devenit pastor luteran pentru germani, si pentru numerosii evrei pe care i-a convertit la crestinism. Pentru ca a criticat deschis regimul comunist, pastorul a fost arestat in anul 1948. El a executat 14 ani de inchisoare, timp in care a fost coleg de suferinta cu Nicolae Steinhardt sau cu parintele greco-catolic Tertulian Langa, unul dintre conducatorii clandestini ai eparhiei din Cluj. In anul 1965, el a fost cumparat de la comunisti, cu suma de 10.000 de dolari, de catre o organizatie crestina norvegiana si, impreuna cu familia, s-a stabilit in Statele Unite ale Americii. Dupa caderea regimului comunist, pastorul luteran a revenit adesea in Romania. Richard Wurmbrand a murit in California, in anul 2001.

AMINTIRI
Pastele in inchisoare
Cei care au trecut prin inchisorile comuniste isi amintesc ca, in perioada Pastelui, lumina Invierii era mai puternica decat opresiunea. Oamenii spun ca, in Noaptea Invierii, in ciuda interdictiilor gardienilor, imnul “Christos a inviat din morti” rasuna din toate celulele inchisorilor din Gherla, Aiud sau Sighet. De asemenea, au fost cazuri in care gardienii au fraternizat cu detinutii. Un preot inchis in beciurile Securitatii din Bistrita a reusit sa celebreze liturghia dupa ce un gardian i-a strecurat cateva boabe de struguri, din care a stors sucul si a obtinut vinul necesar pentru cuminecatura. Painea a pus-o deoparte din ratia sa de detinut.

 

ASUMARE

“Credinta noastra este viata noastra”
Daca o serie de inalti prelati ortodocsi au acceptat sa colaboreze cu regimul comunist, Biserica Romana Unita cu Roma, Greco-Catolica, si-a asumat confruntarea deschisa cu regimul ateu. De altfel, Biserica Greco-Catolica a fost singura interzisa total in timpul prigoanei comuniste. Nici unul dintre ierarhii romani uniti nu a acceptat pactul cu Diavolul.
Cardinalul Iuliu Hossu, primul roman care a primit purpura de print al Bisericii Catolice, le-a spus emisarilor guvernului, care i-au oferit demnitatea de Mitropolit al Moldovei, chiar in locul IPS Irineu, in schimbul renuntarii la catolicism, celebra fraza: “Credinta noastra este viata noastra!”.
Episcopul de Cluj-Gherla, Iuliu Hossu, impreuna cu episcopul vicar Vasile Aftenie din Bucuresti, cu administratorul apostolic al Mitropoliei din Blaj, PS Ioan Suciu, cu arhiepiscopul ad personam Valeriu Traian Frentiu, eparh de Oradea, cu episcopul Ioan Balan al Lugojului si cu episcopul de Maramures, Alexandru Russu, au fost arestati si ucisi in temnitele comuniste. Lor li s-a adaugat, pe lista martirilor, episcopul Tit Liviu Chinezu. El a fost consacrat in clandestinitate, alaturi de Eminenta Sa Alexandru Todea, cel care avea sa devina cel de-al doilea cardinal roman, de arhiepiscopul Ioan Chertes al Clujului, de PS Liviu Hirtea, de PS Ioan Ploscaru si de PS Ioan Dragomir.
In total, au fost 12 episcopi greco-catolici incarcerati. sapte au murit in temnita. Prima victima a fost PS Vasile Aftenie, caruia securistii i-au smuls mainile si picioarele.
Ceilalti episcopi au trecut prin temnita de la Sighetu Marmatiei. Aici, inaltii ierarhi au fost poftiti in celule cu indemnul “Sa bagam bivolii la grajd!”. Cei sapte martiri sunt obiectul unei proces de canonizare aflat pe rolul Congregatiei pentru Cauzele Sfintilor de la Vatican, la finalul caruia vor fi proclamati sfinti ai Bisericii Catolice.

Dacă aruncăm un ochi asupra crimelor din închisorile comuniste suntem obligați să înțeleagem ceea ce s-a întâmplat la Pitești. Nicăieri în Europa nu a mai fost implementat cu succes un astfel de experiment. Un experiment bazat pe tortură permanentă care avea ca scop dezumanizarea totală a individului și distrugerea completă a personalității acestuia. Rândurile care vor urma pot fi catalogate macabre, pot fi etichetate de o violență dusă la extrem, de sadism sau grave tulburări psihice. Însă ele sunt reale iar sute de nevinovați le-au căzut victimă. Pentru ceea ce va urma cuvintele au fost cu greu alese. Au refuzat îngrozite să transcrie. Cuvintele s-au înclinat în fața victimelor macabrului experiment.

Despre sfinții închisorilor, despre martirii care au sfârșit în temnițele comuniste din România, despre deținuții politici, despre oameni simpli victime ale monstruosului regim totalitar s-au scris mii de rânduri. S-au scris și se vor mai scrie. Însă ceea ce s-a întâmplat la Pitești între 1949 și 1952 face subiectul unei acțiuni de dezumanizare care și-a atins scopul. La Pitești a început reeducarea. Dar ce a însemnat ea și cum se va desfășura va marca sute de vieți.

Ideea experimentului îi aparține pedagogului sovietic Makarenko (1888-1939) expert în delicvență juvenilă. Teoria sa se baza pe utilizarea sistematică a torturii deținuților de către alți deținuți. Makarenko a murit în 1939 fără să afle vreodată că ideea sa va putea fi pusă în practică tocmai într-un spațiu în care un regim comunist nu era deloc plauzibil. Experimentul era bazat pe tortură neîncetată până ce reeducatorul care la rândul său a fost reeducat considera că respectivul deținut se transformase în omul pe care regimul îl dorea. E important să înțelegem că în acest fel victima devine călău și își pierde calitatea de victimă. Toată lumea devine vinovată dar paradoxal toți sunt fără de vină.  Experimentul se desfășura în secret și evident cu acordul Partiduluicare era și inițiator. Dar pentru a-l implementa în închisori aveau nevoie de un grup din rândul deținuților fideli regimului. Aici intră în scenă demonicul Eugen Țurcanu.

 

Eugen Țurcanu, chipul luciferic prevestitor al morții 

Țurcanu s-a născut în 1925 în județul Suceava. Era un om masiv, puternic, ambițios, inteligent și cu o dorință enormă de afirmare. Cochetează cu Frățiile de Cruce, organizații de tineret ale Mișcării Legionare acțiune ce îi va influența întreaga existență așa cum vom arăta în cele ce urmează. Rupe orice legătură și se dezice complet de legionari în momentul în care aceștia intră în ilegalitate. Imediat după 23 august se înscrie în Partidul Comunist unde începe să își clădească o carieră. Era bine văzut de organele locale ca unul dintre agitatorii de mase ai partidului. În 1948 Țurcanu devine membru în Biroul județean de partid din Iași după care este trimis la București unde urmează cursurile unei școli de diplomați. Se remarcă prin studii excelente și prin rolul de informator pe care și-l asumă fără nicio remușcare. Urma să fie trimis la Berna însă cariera sa politică se va prăbuși brusc.

În Frățiile de Cruce, Țurcanu îl cunoaște pe Bogdanovici, un legionar care nu se va dezice de Mișcarea Legionară nici după ce ea va intra în ilegalitate. Bogdanovici îl recunoaște.  Va exista o discuție între cei doi în care Țurcanu își reneagă cu vehemență trecutul. Se ajunge în cele din urmă la un consens. Țurcanu nu îi va denunța pe legionari poliției în timp ce Bogdanovici si anturajul său de legionari nu vor vorbi niciodată de trecutul său. Totul se prăbușește la 15 mai 1948 când în una din desele nopți în care regimul făcea arestări în masă sunt ridicați legionari din centrele studențești București, Cluj, Iași, Timișoara. Un student din Iași mărturisește totul Securității. A fost suficient pentru ca Eugen Țurcanu să fie arestat împreună cu tot lotul Bogdanovici. Țurcanu nu va ierta și nu va uita niciodată acest incident. Bogdanovici va muri la Pitești în timpul reeducării, de care se va ocupa personal Țurcanu. Alexandru Bogdanovici a rezistat la nenumărate schingiuiri și torturi iar în momentul în care a murit avea pancreasul rupt, intestinul perforat, toți dinții zdrobiți și nenumărate hemoragii.

‘’Cum îndrăznești banditule să înjuri un gardian? ‘’

Dar să ne întoarcem la Pitești și la Eugen Țurcanu. Deși i se promisese clemență la proces, lotul Bogdanovici e judecat de un tribunal militar și nu comunist. Aceștia, care la rândul lor au judecat comuniști doreau o relație bună cu noul regim pentru a rămâne în funcții și ofereau adesea maximum de pedeapsă la articolul prevăzut. Astfel Țurcanu este condamnat la 7 ani de închisoare. Din închisoare este dus să se întâlnească cu Nikolski, comandantul suprem al Securității care îi prezintă întregul experiment. Fiind de acord să îl conducă, își alege o echipă loială lui.

La jumătatea lui noiembrie 1949 în camera 4 Spital din închisoarea Pitești sunt aduși 15 tineri legionari și nu numai. Victimele erau și liberali, țărăniști, regaliști în genere orice altă persoană care nu îmbrățișa ideologia comunistă. Aici, în Camera 4 Spital cei 15 găsesc alți 15 deținuți – grupul Țurcanu – iar fiecare se apropie de unul din noii veniți. Însuși Țurcanu se apropie de cel ce va fi ales șef al camerei, Sandu Angelescu din Timișoara membru al unei organizații regaliste. Novici și lipsiți de precauție și prudență aceștia se deschid în fața grupului Țurcanu cărora le comunică informații pe care au reușit în timpul anchetei să le ascundă și își exprimă îngrijorarea pentru cei de acasă de a nu fi arestați. La 6 decembrie 1949 un gardian îi cere lui Sandu Angelescu să-și dea jos puloverul verde pe motiv că’’face pe legionarul’’.Acesta îi spune că nu a fost niciodată legionar nici nu a fost acuzat de așa ceva, dimpotrivă a fost arestat ca regalist. Gardianul insistă iar Angelescu se conformează, îi oferă puloverul într-o celulă rece și neîncălzită. După ce gardianul părăsește celula Angelescu îl înjură. În momentul următor Țurcanu se repede la el și îi aplică o palmă zdravănă.‘’Cum îndrăznești banditule să înjuri un gardian? ‘’. S-a iscat o bătaie generală temperată de directorul Dumitrescu și de gardieni. A fost scos în față Angelescu, seful camerei care i-a comunicat directorului că în timp ce stăteau liniștiți au fost atacați de grupul lui Țurcanu. Directorul nervos țipă la Țurcanu care îi raportează imediat că face parte dintr-un grup de tineri reeducați care și-au făcut o organizație, ODCC (Organizația Deținuților cu Convingeri Comuniste) care le-a propus acelor “bandiți“ să renunțe la atitudinea și activitatea lor și să adere la organizație moment în care grupul lui Angelescu s-ar fi năpustit asupra lor. Căpitanul Dumitrescu nemaivoind să asculte nimic dă ordin ca cei din grupul Angelescu să fie dezbrăcați, întinși pe cimentul rece și bătuți brutal cu răngi de fier și bâte de gardieni. Trupurile lor însângerate au fost puse apoi la discreția grupului lui Țurcanu. Evident totul a fost o regie. 6 decembrie 1949 începe teroarea în Pitești. Puterea lui Țurcanu devine nemărginită, putea deschide oricând ușa de la celula și să solicite gardianului să-i aducă un deținut. Ceilalți deținuți și chiar gardieni i se adresau cu apelativul ‘’domnule’’.

După demascarea experimentului (proces pe care îl vom prezenta în cele ce vor urma) partidul trebuia să găsească țapi ispășitori. A fost pus la cale scenariul cum că niște agenți legionari la ordinul liderului Mișcării Legionare, Horia Sima aflat în exil au încercat prin violență să compromită regimul și guvernarea comunistă. Au fost condamnați doar torționarii care au avut o legătură cu Legiunea. Țurcanu nu avea cum să scape. Moare executat la 17 decembrie 1954.

 

Reeducarea

Conceptul de reeducare, bineînțeles se referă la tortură. La bătăi, la schingiuiri. Tortura se desfășura în permanență, cel a a cărei reeducări era în curs se afla în aceeași celulă cu reeducatorul. La Pitești, a fost o închisoare rezervată tineretului, mai exact studenților. Ei erau împărțiți în patru categorii astfel:

–         Prima categorie era alcătuită din cei reținuți fără sentință judecătorească (făceau totuși  6-7 ani de închisoare)

–         A doua categorie era reprezentată de condamnații pentru delicte minore precum nedenunțare, vaforizare sau simplă suspiciune (3-5 ani de închisoare corecțională)

–         A treia categorie include persoanele condamnate cu o oarecare justificare judiciară. Este categoria din care fac parte marea majoritate a celor întemnițați la Pitești. Ei sunt condamnați pentru ‘’uneltire împotriva ordinii sociale’’ (8-15 ani temniță grea)

–         A patra categorie reprezintă șefi de grupuri sau personalități din lumea studențească cu o influență puternică asupra celorlalți (10-25 de ani de muncă silnică)

Procesul de reeducare condus de Țurcanu și grupul său la Pitești avea patru faze. Prima fază era demascarea externă.Deținutul trebuia să-și arate loialitate față de ODCC și partid spunând sub tortură brutală tot ce a ascuns în timpul anchetei. Era obligat să divulge toate complicitățile și orice legătură pe care o păstra cu cei de afară. A doua fază era demascarea internăîn care se urmărea demascarea persoanelor din închisoare. Studentul trebuia  să-i divulge lui Țurcanu numele celorlalți deținuți care îl îmbărbătau îndemnându-l la prudență. Trebuiau divulgați anchetatori mai binevoitori sau gardieni care le mai făceau câte o favoare. Trebuie menționat că aceste două faze aveau un mare succes și ofereau rezultate mult peste cele obținute de Securitate în anchetele interne.  Toate aceste informații erau trimise ulterior către Ministerul de Interne.

A treia fază era demascarea morală publică.De aici deținutul era distrus psihic. Era obligat să profaneze tot ce avea mai sfânt de la familie, soție, părinți, Dumnezeu, pe el însuși.  Era analizat cu atenție trecutul fiecăruia iar în baza acestor informații erau inventate cele mai monstruoase scenarii. Tatăl apărea ca un escroc, un bandit, fii de preoți erau obligați să povestească cu lux de amănunte scene erotice la care ar fi luat parte părinții lor chiar la altar. Nu lipsesc nici scenelede incest la care aceștia participă evident fictiv, împreună cu surorile sau mamele lor care sunt prezentate ca prostituate. În ultima fază a reeducării  deținutul e pus să conducă procesul de reeducare al celui mai bun prieten. Practic prin tortură devenea călăul lui. Oricâte infamii se inventau Țurcanu nu era niciodată mulțumit.

Imaginația bolnavă a lui Țurcanu escaladează în momentul când vine vorba de studenți la teologie sau studenți credincioși. Unii erau ’’botezați’’în fiecare dimineață. Mai exact erau scufundați cu capul într-un vas cu urină și fecale în timp ce ceilalți erau obligați să cânte sfânta slujbă a botezului. Deținuții sunt puși să oficieze slujbe negre mai ales în săptămâna Paștelui. Textul sfintei liturghii era bineînțeles, pornografic. Studentul care juca rolul preotului era dezbrăcat în pielea goală, acoperit cu un cearceaf mânjit cu fecale iar la gât îi era atârnată o reprezentare a unui organ sexual masculin făcut din insecticid, săpun și pâine. Deținuții erau obligați în noaptea Învierii să sărute falusul și să rostească ’’Hristos a Înviat’’. Orice gest sesizat de Țurcanu care îți trăda sentimentele și emoția pe care experimentul trebuia să le distrugă, se sfârșea cu reînceperea reeducării de la zero.

În ceea ce privește tortura fizică, la Pitești s-a practicat toată gama de tortură posibilă:erau arse diferite părți ale corpului cu țigara, au existat deținuți cărora li s-au necrozat fesele și le-a căzut carnea, schingiuiri, bătăi până la inconștiență, dinți zdrobiți, unghii smulse în timp ce alții erau obligați să mănânce o gamelă cu fecale iar după ce vomitau li se înfunda voma în gât.

Arătând cele menționate mai sus întrebarea dacă la Pitești au existat sinucideri este mai mult decât legitimă. Încercări de sinucidere au fost. Și au fost nenumărate, însă fără reușită.  În celulă nu exista niciun obiect metalic,   furculiță sau cuțit. Mâncarea era servită într-o gamelă pe care erau obligați să o apuce cu gura și fără să se ajute de mâini. Mulți au încercat să își sfâșie arterele cu dinții, să își zdrobească capul de pereți sau să manânce săpun însă erau de fiecare dată interceptați de către reeducatorii care îi supravegheau permanent. Totuși, a fost semnalat un singur caz de sinucidere. Este vorba de studentul Șerban Gheorghe de la Murfatlar care reușește să se arunce în gol de la etajul cinci în momentul în care deținuții erau duși la dușuri. Se întâmpla rar, circa o dată la două săpămâni și nu din motive de umanitate. De frică și pentru a preveni o molimă se organiza o sesiune de duș. Evident după incidentul menționat a fost amplasată o plasă între etaje. Din acel moment Piteștiul nu a mai cunoscut nicio sinucidere. Doar lacrimi și strigăte disperate care cereau moartea.

 

Demascarea și prăbușirea experimentului

 

De la început trebuie semnalat faptul că succesul pe care macabrul experiment l-a avut la Pitești s-a datorat în întregime faptului că penitenciarul se afla în pustietate, departe de orice așezare. Procesele de tortură se puteau desfășura nestinghenite, țipetele care nu se mai opreau ai celor torturați nu puteau fi auzite de nimeni. Poziționarea geografică, complet izolată a închisorii a garantat experimentului succesul.

Odată cu extinderea lui și la alte închisori a urmat prăbușirea. Studenți reeducați, acum reeducatori au fost trimiși la Canal, Gherla, la Târg-Ocna sau Ocnele Mari. Țurcanu deținea în continuare controlul întregului experiment. Prin închisori au început să circule zvonuri. Ceilalți deținuți erau sfătuiți să se ferească de deținuții studenți. În special de deținuții studenți care le erau prieteni. La Gherla spre exemplu se tortura de dragul torturii. Aici vor muri mai mulți oameni decât la Pitești. Demascarea internă și externă nu mai era o necesitate, aparatul Securității lucra mult mai bine. O altă diferență e că procesul de reeducare era aplicat și persoanelor în vârstă.

În penitenciarul din Târgu-Ocna nu s-a putut implementa cu succes experimentul deoarece aici erau transferați bolnavii de TBC, cei în fază finală sau infirmii care nu puteau rezista principalului pilon al brutalului fenomen – tortură neîncetată. Deținuții erau obligați să recurgă la demascare pentru a li se oferi medicamentele atât de necesare care le alinau suferința sau pentru a fi mutați din celule lipsite de oxigen.

Un episod care merită semnalat și care anunță sfârșitul experimentului se petrece la Canal. Este vorba de moartea doctorului Simionescu care ocupase un post în guvernul Goga 1938. El a fost arestat pentru contacte cu liderii țărăniști. Acesta nu mai suportă torturile iar când simte că sfârșitul îi este aproape se sinucide aruncându-se în sârmă ghimpată unde este împușcat. Altă sursă precizează că a fost împins în sârmă ghimpată de către torționarul Bogdănescu și așa și-a găsit sfârșitul. Cert este că o astfel de crimă nu putea fi ascunsă iar când soția sa a aflat a făcut un scandal la Ministerul de Interne. Cu toate că a fost arestată zvonurile s-au răspândit cu repeziciune. Pentru a evita ca un post occidental (’’Vocea Americii’’, BBC sau ’’România Liberă’’) să preia o astfel de știre Ministerul de Interne este obligat să deschidă o anchetă (deși așa cum am arătat mai sus, el este inițiatorul). Moartea doctorului Simionescu a scurtat experimentul și a dus la salvarea câtorva zeci de vieți.

Pe motiv că Partidul vrea să le recompenseze meritele, torționarii sunt puși să-și povestească cu lux de amănunte toate crimele. Se strâng mii de pagini care evident după proces nu vor mai fi de găsit. Scenariul va fi următorul:torționarii erau agenți ai liderului legionar aflat în exil Horia Sima, care la ordinul acestuia au încercat prin violență și din pricina lipsei de vigilență a gardienilor, bineînțeles regretabilă, să distrugă Partidul Comunist, orânduirea și guvernarea muncitorească a patriei. Au fost selectați torționarii care au avut vreo legătura cu Mișcarea Legionară (fie ea chiar și cea mai mică, cum este și cazul lui Eugen Țurcanu) restul reușind să scape. Scenariul era atât de fantezist încât s-a renunțat la promovarea lui prin aparatul de propagandă. Evident, în timpul procesului care va avea loc în secret, nu s-a pomenit nimic de organizația ODCC. Totul trebuia să pară ca o acțiune fascistă.

Procesul începe târziu, după mai bine de doi ani, în octombrie 1954 iar sentința este dată în decembrie 1954. În boxa acuzaților vor exista două categorii:vinovații integral iar aici se regăsește Țurcanu și largul său grup și vinovații fără de vină. Călăii-victime, schingiuiții-schingiuitori, mai exact cei reeducați. Până la finele anchetei odată cu moartea lui Stalin (1953) pedepsele capitale se transformă în muncă silnică iar în 1964 s-a produs amnistiția generală. Chiar și așa niciun tribunal din lume nu putea să nu îl condamne pe Eugen Țurcanu. Esențial este să înțelegem faptul că ceea ce s-a întâmplat la Pitești, întregul experiment nu a fost o acțiune împotriva unei ideologi politice și anume împotriva legionarilor. La fel ca și aceștia victime regimului comunist și fenomenului Pitești au fost și liberali, țărăniști, regaliști și chiar socialiști care nu îmrățișau politica Partidului  Comunist.

Tortura la care au fost supuși cei care au trecut pe la Pitești nu poate fi descrisă. Acțiunea de dezumanizare implementată asupra acestora depășește pragul rațiunii. Importante sunt și numele vinovaților. Tuturor vinovaților. Aici îi vom aminti pe lângă Eugen Țurcanu și grupul său pe comandantul suprem al Securității, Nikolski, colonelul Dulgheru și colonelul Sepeanu adjuncți ai lui Nikolski, căpitanul Dumitrescu – directorul penitenciarului, locotenentul politic Marina, colonelul Zeller din Direcția Generală a Penitenciarelor trimis direct de la Ministerul de Interne și nu în ultimul rând Partidul condus de Gheorghe Gheorghiu-Dej. Dar toți aceștia nu reprezintă decât o totalitate de factori ai unui regim criminal are a cangrenizat și paralizat România. Principalul vinovat, regimul comunist.

Obligația pe care noi o purtăm este să amintim oricărei generații care va urma de episodul Pitești. Avem obligația de a nu uita! Și de a nu judeca! La Pitești toată lumea tortura și toată lumea era torturată. La Pitești iadul a coborât pe Pământ. La Pitești termenul de pandemoniu a luat naștere iar noi riscăm prin tăcere și uitare să devenim complici!Pitești 1949-1952.

 

*****

Bibliografie:

https://www.historia.ro/sectiune/general/articol/fenomenul-pitesti-pandemoniul-inchisorilor-comuniste-tortura-si-teroare-la-pitesti

 Virgil Ierunca, Fenomenul Pitești, Humanitas, 2008

 

L-a cunoscut pe Coposu. Mărturiile unui supraviețuitor al închisorilor comuniste

https://www.digi24.ro/special/digi-portrete/portrete/l-a-cunoscut-pe-coposu-marturiile-unui-supravietuitor-al-inchisorilor-comuniste-1036917
mircea parvu

În vârstă de 93 de ani, Mircea Pârvu este unul dintre foarte puţinii supravieţuitori ai închisorilor perioadei comuniste. Ca deţinut politic, a trecut prin 6 astfel de lagăre, unde a îndurat torturi și abuzuri greu de imaginat.

Mircea Pârvu s-a născut în 1925, într-o familie modestă din Măerişte, judeţul Sălaj. În timpul crizei economice din 1929 familia sa a pierdut aproape totul, după ce se împrumutase pentru a-și cumpăra o mașină de treierat. A rămas orfan de mamă pe când avea doar 11 ani. Însă a fost doar un prim necaz dintr-un lung şir. În timpul ocupației horthiste, s-a refugiat cu fratele său în Cluj-Napoca, Turda, Deva și, înainte de a izbucni războiul, în București. A fost arestat de mai multe ori și a îndurat bătăi crunte după ce a fost turnat autorităților că recita poezii de Radu Gyr, poet considerat indezirabil.

Mircea Pârvu: De unde să știu eu, prunc de țăran, dintr-un sat la marginea țării, că Radu Gyr este interzis?

A fost turnat la Securitate de propriul naș

La doar 20 de ani devine președintele tineretului Național-Țărănist din zona Şimleu Silvaniei, iar în 1949 se înscrie în organizația anticomunistă “Stânca de granit”. Patru ani mai târziu este arestat în miezul nopții chiar în casa nașului său, care îl turnase la Securitate. Condamnat la 16 ani de detenție, a fost dus în lagărul din Baia Sprie, unde era obligat să își facă norma zilnică de 7 tone și jumătate de minereu.

Mircea Pârvu: O zi făceai norma, dar a doua zi nu o mai puteai face şi pentru asta ne băga la carceră şi nu ne dădea de mâncare decât de două ori pe săptămână.

Bătut, torturat şi ţinut fără mâncare zile la rând

Doi ani mai târziu a fost transferat în “închisoarea morții” de la Gherla. Acolo a cunoscut iadul temnițelor comuniste: a fost bătut, torturat și ținut fără mâncare chiar și 15 zile la rând. S-a îmbolnăvit de mai multe ori de dizenterie și nu a primit tratament. În cei doi ani și jumătate de închisoare la Gherla a văzut lumina zilei de doar trei ori.

Mircea Pârvu: A fost moartea pe pământ! Dom`le, leşinam de foame! Cred că de la 80 de kilograme, nu cred că am avut 40.

Ororile din închisorile comuniste

Au urmat apoi închisorile din Galați și Botoșani. Mircea Pârvu a fost închis, în total, opt ani, din 1953 până în 1961. Chinurile din acea perioadă nu-i dau pace nici azi.

Mircea Pârvu: Să stai într-o celulă ani de zile, să nu vorbeşti cu nimeni. Corneliu Coposu mi-a spus mie: “Mircea, n-am ştiut să vorbesc după ani de celulă când am ieşit!” Amintiri de astea răsucesc pumnalul în inima unui om.

A fost ţinut în viaţă de speranţa că într-o zi îşi va putea revedea soţia şi își va cunoaşte copilul, născut în timp ce el era închis la Baia Sprie. În toţi acei ani, mintea şi-a ţinut-o ocupată cu versuri.

Mircea Pârvu: Fă din fiecare rană o cădelniță spre cer / Și din fiece dezastru și crepuscul stins în piept / Doamne, fă lăstun albastru și fă zâmbet înțelept! Știți ultimele versuri ce înseamnă? “Și fă zâmbet înțelept”, adică să iertăm pe cei care ne-au torturat, care ne-au schinjuit, care ne-au împușcat frații.

Revoluţia din 1989 şi căderea comunismului au fost ca o gură de oxigen pentru bărbatul ajuns atunci la 65 de ani.

Mircea Pârvu: Ca toţi idealiştii, am fost şi eu un prost. Am crezut că va veni o eră cu adevărat democratică.

Astăzi, la 93 de ani, căsătorit de aproape 7 decenii şi tată a doi copii, Mircea Pârvu trăieşte anii bătrâneţii alături de soţia sa, într-un apartament din Oradea. Viaţa l-a învăţat poate cel mai de preţ lucru: toleranţa.

Mircea Pârvu: Punctul ăla dumneata îl vezi dintr-un unghi, dumneai dintr-un alt unghi, eu din alt unghi. Pentru asta nu trebuie să ne lovim în cap.

Pentru curajul şi demnitatea cu care a luptat pentru democraţie, Mircea Pârvu a primit în vara acestui an, din partea preşedintelui Ordinul Naţional “Pentru Merit” în grad de cavaler.

10 vile și 355 de mașini de lux, averea unui clan din Țăndărei specializat în furturi de obiecte de lux în Spania. Cum acționau hoții

români furturi

42 de români au fost arestați în urma unei acțiuni mamut a Poliției Naționale din Spania, banda fiind suspectată de furturi de peste un milion de euro. Anchetatorii spun că românii erau foarte bine organizați, cei mai în vârstă instruind copiii și femeile să acționeze.

Banda viza în general persoane în vârstă, de peste 80 de ani, turiști străini care aveau la vedere ceasuri scumpe și bijuterii, aflați în vacanță, relatează El Pais.

Românii aveau cartierul general în Getafe, Madrid, unde erau foarte discreți și nu au atras atenția nimănui. De aici, însă, se deplasau în zone turistice, frecventate de oameni cu bani, din Marbella, Estepona, Levante și Catalonia.

Potrivit Poliției Naționale Spaniole, românii aparțin unui clan din Țăndărei. Capii clanului – bărbați în vârstă – aveau rolul de a-i învăța pe copii și nepoți să fure. Femeile erau, de asemenea, instruite în acest sens, însă ele aplicau alte metode: își abordau victimele mimând probleme de vedere sau auz sau fiind prietenoase și oferindu-se să ajute.

17 dintre persoanele reținute sunt femei.

Comisarul Tomás González de la Oliva, ofițerul care a coordonat operațiunea, spune că românii erau atrași în special de ceasurile Rolex, dar se pricepeau de minune să identifice de la distanță și alte obiecte de lux. „Aveau un ochi infailibil pentru a-i detecta pe cei bogați”, spune ofițerul.

Românii acționau în același timp, într-o anumită zonă. Toate bunurile erau colectate într-o mașină. Ulterior, bunurile erau trimise în România, unde erau vândute.

Anchetatorii apreciază că banda a furat bunuri de peste un milion de euro.

Polițiștii implicați în acest caz spun că banda românilor era foarte bine organizată, foarte mobilă, cu sarcini clare stabilite pentru fiecare membru. În ciuda aparențelor de oameni pașnici, membrii deveneau extrem de violenți. Una dintre victime și-a pierdut un deget după ce hoții au lovit-o cu ușa, iar o femeie din clan i-a scos un ochi uneia din victime.

În cele 12 percheziții făcute în Spania și în România, agenții au găsit 66 de ceasuri de lux, 264 de bijuterii, 41.000 de euro, 92 de telefoane mobile, arme de foc și nu mai puțin de 355 mașini de lux.

Ancheta, denumită Velator, a început în noiembrie 2018, la Malaga, când poliția a început să înregistreze cazuri de așa-numite „furturi cu îmbrățișare”. Primele investigații au arătat că membrii bandei erau în Spania de mai bine de trei ani. Niciunul nu a avut un loc de muncă și nivelul lor de trai era unul ostentativ, mai ales în Țandărei, unde și-au construit zece vile, conduceau mașini de lux și organizau petreceri fastuoase.

Hoții au fost prinși greu pentru că își schimbau mereu zona.

Anchetatorii spun că valoarea medie a obiectelor furate este de aproximativ 10.000 de euro/ bucată, însă au subtilizat și ceasuri de 45.000 de euro.

Românii sunt suspectați că au comis sute de fapte. Doar în provincia Malaga membrii bandei sunt acuzați de comiterea a 100 de furturi în 2019.

Hotul striga “hotii”: Cum vrea PSD sa revina, spunand o poveste despre baietii rai (Ziare.com)

Pentru ca stie ca nimeni nu l-ar crede ca s-a reformat peste noapte, doar pentru ca Dragnea e la inchisoare si Dancila isi cauta slujba, PSD abordeaza o strategie noua.

    
Viorica Dăncilă și Liviu DragneaDouă personaje absente din actualul PSD

Una prin care nu incearca sa convinga ca nu e baiat rau, ci ca e doar un baiat rau printre altii la fel ca el, daca nu chiar mai rai.

Doua evenimente au scos, formal, PSD-ul din tagma nefrecventabililor pe plan european: debarasarea de Liviu Dragnea, pe de o parte, care isi ispaseste pedeapsa in inchisoare, si noile calibrari din Parlamentul European, unde socialistii europeni nu pot sa arunce la cos voturile colegilor din Romania, mai ales ca, formal, social-democratii isi tot anunta primenirea.

Acestea sunt premisele pe care PSD-ul post-Dragnea si Dancila le speculeaza pana la ultimele resorturi, profitand de calculele de oportunism ale partenerilor din familia politica europeana.

Asezat pe locul Opozitiei, PSD denunta abuzurile de putere ale regimului politic de la Bucuresti si trimite scrisori de avertizare si ingrijorare la Bruxelles.

Strategia aceasta de inversare a predicatelor si de rasturnare a indicatorilor negativi nu este una originala si este redata plastic prin formula “Hotul striga hotii”. In acest fel, sunt posibile doua efecte:

– fie hotul scapa pur si simplu de eticheta de hot si intra in pielea celui cinstit, ceea ce e aproape imposibil pentru PSD, dupa cei trei ani de Grindeanu/Tudose/Dancila, pastoriti de Dragnea;

– fie hotul nu face nimic din ceea ce nu fac si altii si atunci de ce el sa fie mai vinovat si, mai ales, de ce sa plateasca singur ponoasele? In acest caz, PSD spune, in exact acelasi fel in care a spus PNL anul trecut despre PSD, ca guvernul liberal nu este esential diferit de guvernul PSD. Si o spune copiind intocmai gestul Opozitiei din vremea in care social-democratii erau la putere – in fata institutiilor europene.

Acesta este sensul scrisorii pe care PSD o adreseaza unor institutii europene si pentru care a primit validare de la socialistii europeni, prin vocea secretarului general adjunct al PES, Marije Laffeber.

In epistola gata sa ia drumul Bruxelles-ului, este denuntata intentia guvernului liberal de a modifica legislatia electorala, prin revenirea la alegeri locale in doua tururi de scrutin, prin procedura angajarii raspunderii.

Socialistii europeni, care au boicotat campania PSD pentru europarlamentare si au inghetat relatiile cu partidul pe atunci condus de Liviu Dragnea, s-au lasat insa convinsi sa tina acum, chiar si formal, spatele unui PSD aflat intr-o situatie si mai precara, dar aducand totusi voturi intr-un legislativ european fragmentat.

Totusi, conducerea colectiva a PSD, chiar si fara Liviu Dragnea si cu Viorica Dancila iesita in somaj, stie ca nu poate intra peste noapte in rolul personajului bun.

Pe de o parte, stricaciunile facute au fost prea mari, iar, pe de alta parte, diferenta dintre liderii politici de care partidul dispune acum si Dragnea nu tine de substanta, ci de conjunctura. Asa ca apasa pe varianta B: nici ceilalti nu sunt altfel decat in aparenta.

Adica hotul striga “hotii”, in vreme ce din buzunare i se mai scurge cate o bucata din prada. E tehnica brevetata de Dan Voiculescu atunci cand a fost pus in fata evidentelor turnatorii la Securitate: si ceilalti au turnat, nu a existat bine, doar rau in diverse grade. Sau, asa cum s-a dat in vileag Victor Ponta in 2009, cu totii furam (voturi), dar sistemul unora functioneaza cateodata mai bine.

S-ar putea insa ca pesedistii sa mizeze prea mult pe pragmatismul europenilor, chiar din propria familie politica. Asa cum s-a vazut la alegerile pentru Parlamentul European chiar, socialistii europeni au preferat atunci sa isi securizeze voturile aduse de membrii onorabili – nu inocenti politic – decat sa isi puna legitimitatea la bataie, pentru a-l ajuta pe Liviu Dragnea.

Citiți articolul pe ziare.com.

Ciolacu minte …cu tot mai multe guri

https://cronicadebuzau.ro/ciolacu-minte-cu-tot-mai-multe-guri/

Când vorbește, lui Ciolacu i se umezesc ochii. Așa persuadeaza el. Acum, de o vreme, e mai agitat. Dinamica mâinilor și mimica fetei depășesc cu mult capacitatea exprimării. E un soi de haios dizgratios. Sa nu ti se lovească cum trebuie părțile de vorbire in propoziții simple e grav. Dar, fie, oamenii privesc mâinile redutabilului atlet al democrației, atunci când gura nu-l ajuta sa se exprime in limba maternă.

Ei bine, Ciolacu totuși performează. Minciuna e sportul lui, de când se știe și de când îl stim. La început mintea doar cu gura lui. Apoi a mai mărit rețeaua. Acum minte cu 70 de guri, așa cum spunea Teodorovici despre stilul lui Ciolacu de a face politica. 70?! Nu e cam mult?! 70 de guri cu halena sufla in urechile poporului pe banii lui?! E mult domnule Ciolacu. Poporul va tine împreuna cu tot neamul -nepoți, nepoate, etc. Poporul răbda cele câteva zeci de mâini cu care-l lucrați la buzunar. Poporul va plătește afinii și …afinitățile, indiferent de gen. Dar sa pedepsiți poporul cu încă 70 de guri care mint, e enorm.

Mai tăiați din Gurile astea, ca romanii nu sunt idioți! Nu vedeți ca in fiecare zi scădeți !?

In istorie nu veți rămâne, dar in statistici da. Va place sa ca viitorime sa sa va eticheteze neamurile ca …ale Mincinosului? Sa știți ca așa au apărut cele mai trăznite nume de familie. De la fapte și acte.

Deci, fiți mai puțin costisitor cu romanii și mai tăiați din Gurile care mint la comanda dumneavoastră! Erați suficient de potent și priceput domnia voastră. Pentru ce atâta năduf pe buzunarul acestui popor sărac din buzunarul căruia luați sa dati la mincinosii dumneavoastră?

 

Dupa cum era de asteptat- DNA MAI ȘI CLASEAZĂ! Temuta procuratură a clasat un dosar al unui patron de presă

Omul de afaceri, Dan Voiculescu, a fost iertat de procurorii DNA într-un dosar în care a fost acuzat de șantaj.

DNA a clasat dosarul de șantaj din 2014 al lui Dan Voiculescu potrivit actualizării de pe site-ul instituției:

 

La data de 03 martie 2021, față de infracțiunile reținute în sarcina persoanei menționate în comunicatul de mai sus, procurorii anticorupție au dispus soluția clasării, în conformitate cu prevederile art. 16, lit. b („fapta nu este prevăzută de legea penală ori nu a fost săvârșită cu vinovăția prevăzută de lege”) din Codul de Procedură Penală.
Considerentele pe care s-a întemeiat această soluție au avut la bază faptul că, în urma cercetărilor efectuate, fiind epuizate toate mijloacele probatorii, nu au rezultat probe certe și suficiente pentru a dovedi dincolo de orice îndoială rezonabilă că faptele pretins a fi săvârșite întrunesc condițiile de tipicitate ale infracțiunilor reținute inițial în sarcina inculpatului.
Concret, pe parcursul derulării anchetei, nu au fost identificate probe certe din care să poată fi stabilită o legătură de cauzalitate între articolele de presă negative la adresa oamenilor de afaceri mai sus menționați și încheierea de către aceștia a unor contracte de publicitate cu unele societăți ce aparțineau inculpatului, în condițiile în care aceste relații comerciale existau și anterior.”

Dosarul clasat nu este cel în care Dan Voiculescu a fost trimis în judecată, fiind acuzat de șantajarea lui Dumitru Dragomir, fost președinte al Ligii Profesioniste de Fotbal. În acest dosar, Dan Voiculescu a fost achitat.

În dosarul clasat acum de DNA potrivit unor surse judiciare, unul dintre oamenii de afaceri ar fi Nelu Iordache. El l-ar fi denunțat la DNA pe Dan Voiculescu.

 

Azi ne impusca un trofeu,dar maine…Reactie aroganta a printului Emanuel von und zu Liechtenstein dupa ce a impuscat cel mai mare urs din Romania

Prinţul Emanuel von und zu Liechtenstein, este acuzat de organizaţiile Agent Green şi VGT din Austria că a ucis ilegal cel mai mare urs din România, ursul Arthur.

Într-o reacție acordată pentru Blick, prințul susține că nu vrea să fie implicat în această situație.

”Se știe că subiectul vânătorii este unul destul de controversat. Personal, nu vreau să fiu implicat în niciun fel în această discuție”, a spus prințul.

Reprezentanții Agent Green susțin că ursul uriaș Arthur a fost împușcat de un prinț austriac la Ojdula, Covasna, într-o arie naturală protejată. Ei spun că prințul și-a fundamentat uciderea celui mai mare urs prin derogarea oferită de Ministerul Mediului din România acordată pentru eliminarea unei ursoaice cu pui care ar fi cauzat pagube anul trecut la unele ferme din Ojdula, județul Covasna.

Dar în realitate, prințul nu a omorât ursul problemă, ci un mascul care trăia în adâncul pădurii și care nu venise niciodată în apropierea localităților, mai spun ecologiștii care monitorizau ursul.

 

Adauga un comentariu

Nume*

Adresa de email* [Nu va fi publicata]

Comentariu*