Tractoarele care sunt ghidate cu ajutorul satelitilor ară, seamănă, recoltează singure.Una dintre situatii (in care facem un tractor să meargă singur) ,presupune o opţiune din fabrică, care se numeşte AutoTrac Ready.
Asta înseamnă că tractorul are senzor de direcţie montat pe puntea faţă şi vede cât de mult este virat tractorul, apoi instalaţia hidraulică are ceva îmbunătăţiri ca să poată să vireze singur, sunt două calculatoare în plus;practic la un tractor AutoTrac Ready trebuie doar să-i pui antena sus pe cabină şi monitorul în cabină şi atât.Cele mai ieftine sisteme de ghidaj prin satelit costă câteva mii de euro, dar costurile pot urca până spre 20.000 de euro, în cazul în care fermierii optează pentru cele mai performante sisteme.
La cel mai performant sistem de autoghidare, numit RTK, abaterea maximă este de 2,5 cm şi în plus sistemul oferă şi repetabilitate. Tractorul dotat cu GPS-ul merge fara repros şi noaptea şi în condiţii de ceaţă şi în condiţii de praf.Adică tractorul ţine minte parcela şi peste câteva luni, când va executa o altă lucrare a solului, sau în anul următor se va întoarce pe aceeaşi linie de lucru cu o abatere de maxim 2,5 cm.
Un tractor dotat cu un astfel de sistem RTK, pentru acurateţe maximă, se foloseşte nu doar de date de la sateliţi, ci are nevoie şi de repere amplasate pe scoarţa terestră, la care se raportează pentru a a elimina abaterile de poziţionare.
În cazul în care un tractor cu autoghidare lucrează întâia oară o anumită parcelă de teren, pentru ca utilajul să nu are din greşeală şi parcela fermierului vecin, operatorul introduce în computerul de bord coordonatele topo care definesc colţurile parcelei.
Dacă fermierul nu deţine acele coordonate GPS, e obligat să se urce la volan şi să se plimbe cu tractorul pe conturul parcelei, pentru ca utilajul inteligent să memoreze perimetrul zonei respective. Odată memorate graniţele terenului, tractorul le va copia fara ABATERI,pentru totdeauna.
Trebuie să facem diferența între sistem de ghidare și sistem de orientare, pentru că noi în mașină avem sistem de orientare. Acolo precizia merge de la 40 de centimetri spre câțiva metri. La automobile n-avem corecție de semnal, spre deosebire de tractoare, unde la opțiunile de top, SF2 și RTK, primim corecții de semnal pentru corectarea abaterilor.Pe cel mai simplu dintre sisteme, numit SF1, avem abatere maximă 23 cm, însă utilajul lucrează în realitate cu o abatere medie de 10-15 cm. Pentru precizie, John Deere lucrează atât cu sateliții americani(GPS) cât și cu sateliții rușilor(Glonass), de la care a închiriat servicii. Semnalul de la sateliți este primit de tractor prin antenă și astfel el are coordonatele spațiale pentru a ști care îi e poziția.La sistemul SF2 este o abatere maximă de 5 cm în 95% din cazuri,atingindu-se superprecizia.