,,COPILAŞILOR, PĂZIŢI-VĂ DE IDOLI!”de Carroll R. Bierbower…Recenzie: Sex în Biserică -O carte de WJ Ouweneel… Jacob Gerrit Fijnvandraat…IDOLII CREŞTINILOR DE AZI – PR. IOSIF TRIFA; Icoanele sunt idoli și închinarea la ele este idolatrie, iar “minunile” lor sunt din iad! ÎNCHINAREA LA IDOLI… Au disparut idolii odata cu timpurile stravechi sau ne provoaca ei si astazi? Sugestii de lectură – Idolii din preajma amvonului… Adevărata pocăință și credință, scris de : Zac Poonen… Dumnezeu, nu idoli… Idolii moderni… Recenzie: William Kelly – viața și opera sa…O carte de Edwin Cross ,de Jochen Klein…
A murit jurnalista care cerea ajutorul ministrului Sănătății (Sorina Pintea), pentru a-i prelungi viața…Când mita este mai presus de lege iar Mafia este în floare! Raluca Prună despre Pintea: E un miracol că persoane extrem de bolnave nu au simptome când iau șpagă…Sorina Pintea a luat şpagă pentru că avea nevoie de bani de campanie
Doar într-o țară condusă de infractori este posibil aşa ceva.Avocatul poporului să sară în apărarea celor care incalcă legea.PSD-ul să organizeze mitinguri de protest pentru a susține nevinovătia gen Dragnea acuma Simona Pintea etc.Dar ce ma surprinde cel mai mult este faptul că,oamenii ies în stradă si susțin pe acesti infractori.Atunci eu zic,ne merităm soarta! CTP, explozie de revolta dupa eliberarea lui Pintea: „Iata cum esti tratat daca ai fost stab in tara asta! Cati bolnavi au murit in usa spitalelor, fara sa li se dea vreo atentie, cum are aceasta doamna”
Sustinatoare Sorina Pintea: „PSD-ul e om de omenie, ne-o dat bani in jab. Doctorita noastra, care salveaza vieti de oameni, e la arest”
Cateva zeci de manifestanti s-au strans joi seara in fata Palatului de Justitie din Baia Mare pentru a o sustine pe Sorina Pintea. Multi dintre acestia, in mare parte pensionari din PSD, credeau ca Pintea este o „doctorita care salveaza vieti”. Sorina Pintea este de fapt economista.
„Cine-i mai voteaza, tiganii si boschetarii! Noi nu-i votam, noi ii votam care ne-o dat bani in jab. PSD-ul e om de omenie, ne-o dat bani. Sa traim pensionarii!
Neamtul o fost prieten cu Nicu Ceausescu. Acolo o fost primar, Nicu Ceausescu, la Sibiu. Un om care nu are copii, acela nu trebuie sa conduca tara”, a spus o pensionara.
„Sorina Pintea o infiat o fetita, dar neamtul o infiat copii?”, a spus o alta pensionara de langa ea.
„Eu am venit sa iau apararea la doctorita, dar ma razbun si pe alte probleme. Neamtul zici ca-i un robot, iese drept ca un robot si isi bate joc de noi, de tot poporul roman. Doctorita noastra, care salveaza vieti de oameni, e la arest”, a mai spus prima pensionara.
Aceasta avea in brate o coala de hartie pe care era scria „Aceasta nu e Romania normala”.
Filmare postata pe Facebook de Aurora Danciu:
„O sa tragem justitia la rost. Nu se poate asa ceva, de cinci zile de cand e arestata nu a mancat nimic. Este o justitie analfabeta”, a declarat un pensionar participant la protest pentru Antena 3.
„Sorina Pintea este o valoare pentru acest oras. Nu se poate sa terorizezi un om care-i pe moarte. Nici UE nu poate accepta asemenea abuzuri. Nu e flagrant, a fost o minciuna, o manipulare media, oamenii sunt usor de manipulat”, a mai spus o pensionara.
„Justitia nu e corecta in tara asta. A plecat Kovesi, nici ea nu a fost corecta. Eu nu l-am votat pe Iohannis, nici pe Ludovic Orban. Ce a facut Iohannis in ultimele patru luni?”, s-a plans o alta pensionara.
CTP, explozie de revolta dupa eliberarea lui Pintea: „Iata cum esti tratat daca ai fost stab in tara asta! Cati bolnavi au murit in usa spitalelor, fara sa li se dea vreo atentie, cum are aceasta doamna”
Cristian Tudor Popescu a comentat, extrem de revoltat, decizia Curtii de Apel Bucuresti de a o elibera pe Sorina Pintea din arest. El a tinut sa remarce si modul in care au actionat „cele doua tunuri mediatice” ale PSD, Antena 3 si Romania TV. „Credeti, stimati telespectatori, ca daca ajungeti in arest se va schimba legea pentru dvs., se va schimba regulamentul de catre ministrul de Interne pentru ca dvs. ati fost dus in catuse?
PSD-ul are cele doua tunuri mediatice, care se dovedesc mult mai eficiente decat partidul. Ciolacu a facut o greseala uriasa, cu mintea pe care o are si-a spus ca fie altfel decat Dragnea si sa o suspendam. Credeti ca votantii PSD au votat vreodata in legatura cu coruptia sau cu anticoruptia? Daca mergeau cu pancarte in fata DNA, cu ‘O omoara pe Sorina’, castigau acum.
Tunurile mediatice ale partidului au functionat. S-au antrenat in cazul liftiera, tineti minte cu trei copii care era unul, acum bine antrenati au trecut la atac cu Sorina Pintea: o omoara, o duc la taiere. Ati vazut cum a iesit din arest? Linistita, cu gentuta.
Asa faceti si dvs. stimati telespectori? Veniti la televizor, va descrieti simptomele, bolile, pe unde ati fost? Asta a facut doamna Pintea la televizor, acum a prins foarte bine.
Oamenii au vazut tratamentul diferit la care este supus un stab. Daca aceasta doamna nu era sefa la PSD… ca acel domn care a omorat doi ani, Chitoiu, ati vazut ce tratament a avut, a fumat o tigara la Floreasca si a plecat, oamenii aia doi putrezesc in pamant.
Simplii cetateni vad acum cum esti tratat daca ai fost sef in tara asta. Sunt unii care se revolta cand vad ce tratament special a avut aceasta doamna, de care nu beneficiaza bolnavii din tara asta. Cati bolnavi au murit in usa spitalelor, fara sa li se dea vreo atentie, cum are aceasta doamna. Bolnavii respectivi nu au avut inspiratia sa intre in PSD si sa ia o spaga, asa erau tratati cu mai multa atentie. Daca nu au luat spaga, asa mor la usa spitalelor.
Altii considera firesc. Daca a fost ministru, e normal, sa fie tratata ca toata prostimea? Asta este o chestie bagata in cap nu numai de comunism, de-a lungul deceniilor, secolelor”, a declarat CTP la Digi24.
Curtea de Apel Bucuresti a decis, vineri, ca Sorina Pintea, fost ministru al Sanatatii, sa fie eliberata din arest preventiv, urmand ca aceasta sa fie cercetata sub control judiciar in dosarul in care este acuzata de luare de mita.
CAB a admis contestatia depusa de Sorina Pintea si a desfiintat decizia Tribunalului Bucuresti prin care a fost arestata preventiv in data de 29 februarie.
Judecatorii de la CAB au dispus ca Sorina Pintea sa fie plasata sub control judiciar pe o perioada de 60 de zile, perioada in care trebuie sa respecte urmatoarele obligatii: sa se prezinte la organul de urmarire penala, la judecatorul de camera preliminara sau la instanta de judecata ori de cate ori este chemata; sa informeze de indata organul judiciar care a dispus masura sau in fata caruia se afla cauza cu privire la schimbarea locuintei; sa se prezinte la IPJ Maramures, desemnat cu supravegherea sa, conform programului de supraveghere intocmit de aceasta institutie ori de cate este chemata.
De asemenea, Sorina Pintea nu are voie sa comunice direct sau indirect cu inculpatul Mihai Coste, precum si cu martorii George Lucian Tudor, Octavian Niculescu, Marius Mihai Barbul si Dan Botorce.
Sorina Pintea, manager al Spitalului Judetean de Urgenta „Dr. Constantin Opris” din Baia Mare, judetul Maramures, este acuzata de DNA de savarsirea infractiunii de luare de mita, in forma continuata.
„In perioada decembrie 2019 – 28 februarie 2020, inculpata Pintea Sorina (…) ar fi primit, printr-un intermediar, de la reprezentantii unei societati comerciale, in doua transe, sumele de 10.000 de euro si 120.000 de lei, care nu i s-ar fi cuvenit, reprezentand un procent de 7% din valoarea unui contract de achizitie publica ce avea ca obiect ‘proiectarea si executarea lucrarilor de amenajare bloc operator-sala chirurgie cardiovasculara si toracica si spatii adiacente’, incheiat in anul 2019 de unitatea spitaliceasca (n.r. – Spitalul Judetean de Urgenta din Baia Mare) cu societatea comerciala. Concret, inculpata ar fi primit banii respectivi in legatura cu indeplinirea unor acte ce intrau in atributiile sale de serviciu ca manager si ordonator de credite”, se arata in ordonanta procurorilor.
Conform sursei citate, „in data de 28 februarie 2020, dupa primirea sumei de 120.000 lei, activitate ce ar fi avut loc in biroul inculpatei din cadrul spitalului, s-a procedat la constatarea infractiunii flagrante”.
Sorina Pintea a luat şpagă pentru că avea nevoie de bani de campanie

Sorina Pintea ar fi luată şpagă pentru a avea bani de campanie electorală. Ea urma să candideze la Primăria Baia Mare din partea PSD.
PENTRU PRESA INDEPENDENTĂ!
Judecătorul Georgiana Iorguţă şi-a motivat decizia de a admite propunerea de arestare a Sorinei Pintea. Ea arată că fostul ministru a afirmat, în timp ce primea şpagă, că are nevoie de bani pentru campania electorală.
În motivare, judecătorul a reţinut faptul că inculpata nu a fost în nici un mod nici jenată, nici mirată de primirea sumei de bani, ci, dimpotrivă, s-a arătat încântată că denunţătorul a fost de acord să dea această sumă, chiar dacă nu reprezenta 10% din contract ci doar 7%, arătând că “are nevoie în campanie”.
În ceea ce priveşte pericolul social al lăsării în libertate deplină a inculpatei, judecătorul reţine că aceasta a acţionat în modul expus anterior în condiţiile în care deţine cea mai importantă funcţie, respectiv cea de manager al Spitalului Judeţean de Urgenţă ‘Dr. Constantin Opriş” Baia Mare”, spital public.
În opinia judecătorului de drepturi şi libertăţi de la TMB, nu este de ignorat faptul că anterior acestei funcţii, inculpata a deţinut funcţia de ministru ai Ministerului Sănătăţii, situaţie care pare să nu o fi îngrădit câtuşi de puţin în punerea în executare, în continuare, a practicii arătate anterior.
De asemenea, judecătorul opinează că înalta funcţie de ministru al Sănătăţii, pe care de deţinut-o, ar fi trebuit să o oblige la o conduită ireproşabilă, mai ales că se afla, la data presupusei fapte, într-o funcţie la fel de importantă, respectiv aceea de manager al unui spital public (100 000 de locuitori din municipiul Baia Mare, respectiv peste 500 000 de locuitori ai judeţului).
Legat tot de gravitatea faptei, judecătorul reţine şi cuantumul ridicat al sumelor primite de inculpata, aproximativ 35 000 euro, sume ce făceau parte dintr-un lanţ mai mare de contracte, unul derulat, altele, mai multe, ce urmau a fi derulate.
Mai mult, judecătorul a precizat că a avut în vedere şi posibilă influenţare de către inculpata a altor persoane, mai ales că, din referatul cu propunere de arestare preventivă, rezultă că de la momentul reţinerii inculpatei, au apărut sesizări vizând şi alţi posibili participant la săvârşirea infracţiunii, coroborat cu poziţia inculpatei faţă de acuzaţiile ce i se aduc, neexprimata până în prezent, inculpata prevalându-şi dreptul la tăcere.
În motivare se mai precizează că apărarea inculpatei a vizat în esenţă starea sa de sănătate, nevoia de a fi alături de fiica sa, precum şi necesitatea de a-şi dovedi nevinovăţia. Sub acest aspect, judecătorul reţine, pe de o parte, că starea de sănătate era anterioară săvârşirii faptei de care este acuzată (stare de sănătate care nu a împiedicat-o în vreun fel să primească sumele de bani); pe de altă parte, judecătorul reţine că tratamentul şi alte proceduri medicale pe care inculpata le urmă în vedere vindecării, pot fi continuate şi în starea de deţinere, conform art. 110 din legea nr. 253/2013 rap. la art. 71 din Legea nr. 253/2013.
Raluca Prună despre Pintea: E un miracol că persoane extrem de bolnave nu au simptome când iau șpagă…

Raluca Prună, fost ministru al Justiției a scris pe Facebook că nu este impresionată și nici nu are compasiune față de cazul Sorina Pintea. „Numai deja vu”, a scris Prună.
PE ACEEAȘI TEMĂ
Raluca Prună, fost ministru al Justiției, comentează într-o postare pe Facebook cazul Sorinei Pintea, suspectată că a luat de mită sumele de 10.000 de euro şi 120.000 lei, bani ce reprezintă un procent de 7% din valoarea unui contract. Sorina Pintea, fostul ministru al Sănătății, este anchetată pentru că ar fi luat o mită de 10.000 de euro și 120.000 de lei, reprezentând 7% din valoarea unui contract pentru modernizarea unei secții de la Spitalul Județean de Urgență din Baia Mare.
Reacția fostului ministru vine după ce Pintea a fost adusă în cătușe la o unitate spitalicească și a depus contestație la măsura arestării preventive. „Nu am nicio emoție și nicio compasiune. Numai deja vu”, susține Prună.
Postarea Ralucăi Prună pe Facebook
„Mic indreptar despre arestul preventiv:
1. Este dispus de un judecator in temeiul unor probe care sa justifice masura extrema, privativa de libertate. Se dispune cand povestea e atat de groasa (prin magnitudine, repetitie, indrazneala), ca alte masuri mai blande nu sunt suficiente.
2. Este dispus in primul rand in legatura cu pericolul social. Cand esti demnitar, primesti o spaga (la cerere?) si zici “super tare” logica elementara zice ca nu esti la prima spaga daca faci slalom gratios intre satisfactia privind suma si dispretul complet al faptului ca esti pe taram infractional si ca prezinti un pericol social.
3. Are mai putina legatura cu “evadarea” sau cu starea medicala, cat timp fara sa parasesti tara poti influenta martori (caci ce pamant e mai binecuvantat decat cel de acasa, al spagii in forme continuate, an dupa an in care esti un mic jupan local cu venituri, haine, brose , ceasuri de mare CEO global) si cat timp ai un acces la medic mai facil decat un cetatean oarecare, liber de orice spaga in toata viata lui de truditor “idiot” care nu traieste decat din ce munceste si gandeste si care, in libertate fiind, asteapta in genere ceva mai mult sa intre la medic decat arestatul aflat in custodia statului.
4. Poate genera depresii, adevarat. Cel mai probabil generate de faptul ca, statistic vorbind, ai cazut tocmai tu, tocmai in ceasul rau, in cei 1% care sunt prinsi in flagrant in tara milionarilor din contracte cu statul sau din politica pur si simplu. Tot adevarat este ca depresia post arest nu e motiv de la lege sa primesti o masura mai putin invaziva (control judiciar, de pilda). Sunt mii de oameni arestati preventiv in Romania, in urma deciziei unui judecator, cu existenta unei cai de atac in fata altui judecator. Mii de oameni de care nu vorbim. Pentru ca depresiile post arest ale unora valoreaza mai mult decat depresiile post arest ale mujicilor. Intr-o tara in care coruptia politica ramane sistemica bratul legii trebuie sa fie mai ferm cu gulerele albe decat cu mujicii care din varii motive ajung infractori (nu pentru coruptie, caci asta este pentru cei “alesi” nu pentru defavorizatii sociali care incalca legea).
In fine, este un miracol medical extraordinar cum persoane extrem de bolnave nu au simptome grave cand negociaza spaga, cand o primesc (eventual la birou) si cand nici nu se gandesc ca spaga lor are impact asupra unor oameni de la care se fura pentru ca ei sa primeasca spaga. Niciun simptom nici cand se extaziaza ce tare e ca au primit spaga. Niciun tremur, niciun zbucium, niciun simptom al bolii grave. Simptomul – intotdeauna major – apare cand legea este aplicata si coruptul cu notorietate e arestat preventiv. Atunci se surpa lumea, atunci ministri de interne schimba proceduri, atunci se sesizeaza avocatii poporului si atunci avem (de)zbatere. Mujicii arestati preventiv, sute in fiecare saptamana, nu genereaza emotie, nu par sa merite vreo dezbatere si nu duc la nicio schimbare de procedura, nicio ancheta, nicio atentie. Caci unii sunt mai egali decat altii. Mai egali la spaga, mai egali la umanismul pe care noi cei furati trebuie sa il manifestam.
Am vazut filmul asta de prea multe ori. E intodeauna cu politicieni si intotdeauna o manipulare la fel de ordinara a emotiei publice ca faptul de a fura din bani publici prin negocieri de procente ale spagii. Nu exista un caz Pintea. Numai marea dezamagire ca o persoana oarecum altfel din guvernul PSD, drapata totusi in Valentino despre care cei cu memorie isi amintesc ca ni se spunea ca e un fake, facut de o croitoreasa din Baia Mare, ar fi negociat o spaga. Nu am nicio emotie si nicio compasiune. Numai deja vu. Si poate asteptarea morala ca mai egalii decat noi sa aiba un simptom grav, un lesin, o ameteala, atunci cand negociaza spaga si spun ca vor o spaga cat 1000 de pensii marite pe hartie. As vrea sa citesc despre un flagrant ratat in care mituitul a lesinat cand a vazut spaga si nu a apucat sa zica nici macar “super tare”, daramite sa puna mana pe bani”, scrie Raluca Prună.
Imensul domeniu de baroneasa al Sorinei Pintea. Pensionarii PSD sunt fericiti, Pintea se intoarce la o casa cat zece de-ale lor – Video
Sorina Pintea detine un amplu domeniu in localitatea Baita din judetul Maramures, pe care se afla o vila uriasa care nu este trecuta in declaratia de avere. Imagini de pe acest domeniu au aparut la Antena 3 in urma cu un an.
In declaratia de avere, Pintea scrie ca are un teren de 8.200 mp in Baita, insa nu mentioneaza nimic despre viloiul amplasat pe acest teren.
Imagini cu viloiul Sorinei Pintea au fost publicate de podul.ro:
Pintea nu a mentionat nimic despre aceasta vila in declaratia de avere, insa s-a dat singura de gol cand a chemat Antena 3, anul trecut, sa o filmeze acasa.
Zeci de pensionari din Baia Mare au manifestat, joi, in fata Palatului de Justitie, solicitand „eliberarea doamnei doctor care salveaza vieti”.
Curtea de Apel Bucuresti a decis, vineri, ca Sorina Pintea, fost ministru al Sanatatii, sa fie eliberata din arest preventiv, urmand ca aceasta sa fie cercetata sub control judiciar in dosarul in care este acuzata de luare de mita.
CAB a admis contestatia depusa de Sorina Pintea si a desfiintat decizia Tribunalului Bucuresti prin care a fost arestata preventiv in data de 29 februarie.
Judecatorii de la CAB au dispus ca Sorina Pintea sa fie plasata sub control judiciar pe o perioada de 60 de zile, perioada in care trebuie sa respecte urmatoarele obligatii: sa se prezinte la organul de urmarire penala, la judecatorul de camera preliminara sau la instanta de judecata ori de cate ori este chemata; sa informeze de indata organul judiciar care a dispus masura sau in fata caruia se afla cauza cu privire la schimbarea locuintei; sa se prezinte la IPJ Maramures, desemnat cu supravegherea sa, conform programului de supraveghere intocmit de aceasta institutie ori de cate este chemata.
De asemenea, Sorina Pintea nu are voie sa comunice direct sau indirect cu inculpatul Mihai Coste, precum si cu martorii George Lucian Tudor, Octavian Niculescu, Marius Mihai Barbul si Dan Botorce.
Sorina Pintea, manager al Spitalului Judetean de Urgenta „Dr. Constantin Opris” din Baia Mare, judetul Maramures, este acuzata de DNA de savarsirea infractiunii de luare de mita, in forma continuata.
„In perioada decembrie 2019 – 28 februarie 2020, inculpata Pintea Sorina (…) ar fi primit, printr-un intermediar, de la reprezentantii unei societati comerciale, in doua transe, sumele de 10.000 de euro si 120.000 de lei, care nu i s-ar fi cuvenit, reprezentand un procent de 7% din valoarea unui contract de achizitie publica ce avea ca obiect ‘proiectarea si executarea lucrarilor de amenajare bloc operator-sala chirurgie cardiovasculara si toracica si spatii adiacente’, incheiat in anul 2019 de unitatea spitaliceasca (n.r. – Spitalul Judetean de Urgenta din Baia Mare) cu societatea comerciala. Concret, inculpata ar fi primit banii respectivi in legatura cu indeplinirea unor acte ce intrau in atributiile sale de serviciu ca manager si ordonator de credite”, se arata in ordonanta procurorilor.
Conform sursei citate, „in data de 28 februarie 2020, dupa primirea sumei de 120.000 lei, activitate ce ar fi avut loc in biroul inculpatei din cadrul spitalului, s-a procedat la constatarea infractiunii flagrante”.
A murit jurnalista care cerea ajutorul ministrului Sănătății (Sorina Pintea), pentru a-i prelungi viața
01 Feb 2019 | scris de M.C.

Exact acum un an cerea, printr-o scrisoare devenită virală pe Internet, ajutorul ministrului Sănătății, Sorina Pintea. Nu dorea decât să-și prelungească viața. A mai rezistat un an.
Jurnalista Miriam Eugenia Soare a fost diagnosticată în 2015 cu cancer la sân și a suferit o dublă mastectomie.
După un an, medicii din România i-au spus că are o răceală la plămâni și i-au dat o rețetă cu antibiotic. Adevărul a fost mult mai dur, medicii din Istanbul i-au descoperit metastaze pulmonare
Miriam a cheltuit în ultimii ani sume uriașe pentru investigații și tratamente. Găsise o clinică în Hamburg care își asuma tratarea ei, însă era la fundul sacului. Femeia s-a adresat CASMB-ului şi explica într-o scrisoare publică situaţia disperată în care se află.
Miriam Eugenia Soare avea 54 de ani. S-a stins acum, iar anunțul a venit într-o postare pe contul ei de Facebook, scrisă ca și când ar fi mesajul de Dincolo al jurnalistei.
”Am plecat. Am facut-o aseara, in liniste. Nu stiu cum va fi lumea fara mine. Si nu voi sti niciodata. Dar drumul meu a fost pana aici. Va las in urma pe toti, prieteni, cunostinte, mai putin prieteni sau dusmani. Fiecare ati fost in viata mea cu un scop. Si celor mai multi, va multumesc pentru asta. Am fost in viata multora dintre voi. Si imi place sa cred ca tot cu un scop. Si voua va multumesc pentru ca m-ati primit . Am trait intens, cat pentru o suta de vieti. Si as mai fi trait tot atâtea”, este postarea din pagina de Facebook a jurnalistei.
Iată și scrisoarea pe care o trimisese ministrului, în urmă cu un an:
”SCRISOARE DESCHISĂ DOAMNEI MINISTRU AL SĂNĂTĂŢII DOAMNĂ MINISTRU, NU MĂ LĂSAŢI SĂ MOR!
Sunt Eugenia Soare, cetăţean român şi vă cer AJUTORUL, DOAMNĂ MINISTRU. Am 54 de ani şi statul român, prin legile lui absurde şi abuzive, mă condamnă la moarte, când pentru suma de doar nouă mii de euro, bani cu care ministerul condus de dumneavoastră cumpără doar pixuri, eu sunt lăsată să mor. În septembrie 2015 am fost diagnosticată cu un carcinom triplu negativ la sân, cea mai invazivă şi rară celulă malignă. Preventiv, mi-au fost scoşi ambii sâni. Această dublă mastectomie am făcut-o în spitalul MedLife, pe bani personali, pentru că, în urma unei operaţii la care am fost supusă în anul 2000 la Institutul Oncologic Fundeni, am fost infectată cu Hepatită Virală C.
Având o fibroză hepatică de gradul trei, nu am putut face tratament chimioterapeutic, fapt pentru care am depus dosarul de tratament la CASMB, pentru terapia NON INTERFERON, dosar ce mi-a fost respins pe motiv că nu am fibroză de gradul patru, adică nu sunt suficient de bolnavă şi, nu s-a ţinut cont că am comorbidităţi,ci dimpotrivă. În septembrie 2016, la examinarea de un an de la dubla mastectomie, în urma efectuării computerului tomograf, mi s-a spus că am nişte noduli pulmonari nesemnificativi, probabil de la o răceală mai puternică din copilărie.
După numai cinci luni, starea mea de sănătate s-a degradat semnificativ, începând să tuşesc necontrolat şi să am o stare de oboseală permanentă, până într-o zi când am leşinat şi fiul meu m-a dus la Spitalul Judeţean Ilfov unde, în urma investigaţiilor şi a unei radiografii pulmonare, mi-au spus că am o răceală la plămâni şi mi-au dat o reţetă cu antibiotic!!! Medicul de familie m-a sfătuit să fac un PET CT. Când am vrut să mă programez la o clinica privată din ţară, pentru că imagistica pe asigurarea de stat este doar un vis frumos, mi-au spus că nu au loc decât peste trei luni. Atunci, tot pe bani personali am plecat la Istanbul unde, a doua zi am făcut PET CT-ul, la un preţ mult mai mic decât in România. Acest examen imagistic a relevat, fără dubiu, că ceea ce în Romania erau “ganglioni nesemnificativi şi o banală răceală pulmonară” erau de fapt METASTAZE PULMONARE.
M-am internat şi m-am operat de plămâni, pe data de 18 iulie, chiar în ziua în care împlineam 54 de ani, pentru că o altă dată liberă pentru operaţie nu aveau la spital. Plămânul mi-a fost capsat cu cleme din titaniu, pe care tot eu le-am plătit cu suma de 1400 euro, pentru că asigurarea nu acoperă acest “lux”. Ştiind că va trebui să fac chimioterapie, pe bani personali, pe proprie răspundere, ilegal mi-am cumpărat din Egipt, tratamentul pentru HCV pe care l-am introdus fraudulos în ţară şi m-am tratat la mine acasă. Tot în acest timp am dus leziunile excizate din plămân pentru imunohistochimie şi anatomopatologie, la clinica indicată de către toţi medicii din Bucureşti ca fiind cea mai bună, bineînţeles, o clinică privată unde am plătit. În aşteptarea rezultatului testelor, m-am adresat mai multor oncologi şi am ales să mă tratez la un oncolog care lucrează doar într-o clinică privată, pentru a evita să stau şi să sprijin pereţii IOB Fundeni, câte cinci ore pentru o consultaţie. Spre ghinionul meu, rezultatul analizelor dat de laboratorul de anatomopatologie a fost ERONAT, motiv pentru care eu am fost tratată cu o chimioterapie greşită, inadecvată celulei maligne de care ulterior s-a dovedit că sufăr, abia după ce m-am adresat spitalului Hadassah din Ierusalim, care, contra sumei de 2000 euro, mi-a refăcut anatomo şi imunohistochimia şi au certificat că, în ţară, s-a făcut o imensă greşeală, care mi-a răpus fizic organismul şi care a dus la creşterea metastazelor.
La întoarcerea din Israel, mi-a fost schimbată chimioterapia, dar deja ficatul meu fibrozat nu a mai putut suporta şi am devenit atât de anemică, încât nu mă mai puteam ridica din pat, fapt pentru care am fost nevoită să întrerup orice formă de chimioterapie. SINGURA SOLUŢIE, pe care o mai am astăzi, este radioterapia stereotactică şi după ce am corespondat cu două clinici din Istanbul, care m-au refuzat, am gasit o clinică din Hamburg care îşi asumă tratarea mea. Nemaiavând bani, m-am adresat CASMB-ului şi, astfel, am aflat cât de aberantă şi discriminatorie este legea care îmi cere un referat de la un medic dintr-un spital universitar!!! Cetăţeanul asigurat NU ştie că dacă se tratează la un medic din sistemul privat, referatul întocmit de acesta nu are nicio valoare şi deci, nu poate beneficia de vestitul FORMULAR E 112. M-am milogit pe la toate uşile din IOB Fundeni şi am fost refuzată de către medicii oncologi. M-am adresat Direcţiei de Sănătate Publică şi am constatat că trebuie să am trei oferte de la trei spitale cu trei preturi, de parcă s-ar face licitaţie pentru becuri şi nu vorbim despre viaţa unui om şi, după ce dosarul meu medical trece prin două comisii medicale, se poate să primesc aviz favorabil sau nu, dar asta durează MINIM DOUĂ LUNI SI JUMĂTATE!!! Eu nu am timpul necesar să aştept toate aceste proceduri ABERANTE şi ABUZIVE la adresa cetăţeanului contribuabil! Doamnă Ministru, ultima amânare pe care am mai primit-o de la clinica din Hamburg este data de 6 Februarie. Dată după care nu se mai poate interveni stereotactic şi, în consecinţă, nu îmi rămâne decât să aştept să mor la mine acasă. DOAMNĂ MINISTRU, VĂ ROG, VĂ IMPLOR, VĂ CER SĂ ÎMI PRELUNGIŢI VIAŢA!”.
Dumnezeu s-o odihnească în pace!
Podul: Sorina Pintea și-a comandat magistrală de gaz pentru viloiul nedeclarat din Băița-Maramureș
Redactia | 07.03.2020

Viloiul de sute de metri pătrați, nedeclarat, din Băița-Maramureș este construit pe un teren de aproape un hectar, are piscină și un deal.
PE ACEEAȘI TEMĂ
Anul trecut, în februarie, un jurnalist de la siteul economica.net descoperea că Sorina Pintea, pe atunci ministru al Sănătății, comandase la Delgaz Grid o magistrală de gaze pentru proprietatea sa din localitatea maramureșană Băiţa, în regim de consumator izolat tip A, scriePodul.
Delgaz aștepta răspunsul ANRE (Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei) pentru a se apuca de treabă, iar la întrebarea jurnalistului de la economica.net privind situația ministrului, distribuitorul de gaze a răspuns prompt precizând că toate cheltuielile sunt suportate de consumator, adica de doamna ministru Pintea. Din salariul ei de bugetar.
Vila uriașă de la Băița – care din imagini pare să aibă minim 150 mp pe nivel (sunt cel puțin două etaje acolo și probabil și un pod mansardat), piscină și o curte uriașă, cât un parc, și o altă construcție alăturată, probabil bucătărie de vară sau magazie – nu sunt trecute în declarația de avere.
Vila, cu piscina în stânga
Vila, din față și piscina, dealul în spate
Vila, piscina în stânga și dependințele cu foișorul, în dreapta.
Vedere de ansamblu de la șosea care dă idee de dimensiunea curții cât un parc, cu deal cu tot
Vila, cu poarta de intrare
Apare însă terenul de 8200 de mp, cumpărat în 1998, împreună cu fostul soț, Vasile Pintea.
Vila ascunsă a lui Pintea apare într-un material realizat de Antena3 cu ocazia sărbătorilor pascale de anul trecut.
Sorina Pintea a exclamat “super tare” si “perfect!”, dupa ce a aflat ca a primit mita – referatul DNA de arestare

Mai mult, procurorii arata ca, in discutia din birou, Pintea spune clar ca ea nu a fost de acord cu un procent de 3% din contract si recunoaste ca a propus un procent de 7%.
“Inculpata Sorina Pintea a exclamat chiar ‘super tare’, dupa ce a aflat ca (…..) i-a trimis 120.000 de lei, respectiv ‘perfect’, dupa ce a aflat ca (…..) a fost de acord cu remiterea procentului de 7% din contract. Dupa ce suspectul (…..) ii comunica Sorinei Pintea faptul ca s-a scazut suma de 10.000 de euro pe care aceasta din urma i-a primit in luna decembrie, Sorina Pintea confirma spunand ‘da'”, se arata in referatul DNA.
Procurorii mai spun ca s-a avut in vedere reactia publica a fostului ministru al Sanatatii cu privire la astfel de infractiuni. Mai mult, DNA precizeaza ca Pintea a demonstrat un nivel ridicat de perseverenta infractionala si dezinvolutura, usurinta deosebita in savarsirea faptei.
Tribunalul Bucuresti a decis, sambata, arestarea preventiva pentru 30 de zile a fostului ministru al Sanatatii, Sorina Pintea, in prezent manager al Spitalului din Baia Mare. Decizia nu este definitiva. Ea este acuzata ca a luat de mita sumele de 10.000 de euro si 120.000 lei, bani ce reprezinta un procent de 7% din valoarea unui contract.
Cine a luat șpaga, Sorina Pintea, Liviu Pop sau amândoi? Procurorii au două ipoteze de lucru
Ușor, ușor, mai pe surse, mai din declarații sau comunicate ale procurorilor DNA, plus informațiile furnizate de fiul Sorinei Pintea și de controversatul senator PSD Liviu Pop s-a conturat povestea acestui caz de corupție la Spitalul Județean Baia Mare, acolo unde fostul ministru al Sănătății era manager.
În primul rând am aflat că au fost două flagrante de mită, unul la București și, apoi, unul la Baia Mare. Și doi foști miniștri PSD implicați. Am aflat și că s-au dat mai multe sume în lei și euro decât suma găsită în punga din biroul Sorinei Pintea. La cine au ajuns oare banii?
Așadar avem două scenarii, două ipoteze de lucru pentru care procurorii DNA trebuie să vină cu probe și să demonstreze vinovăția fiecărui suspect. Să le luăm pe rând.
Primul scenariu este cel pe care ni l-a livrat DNA, la modul oficial, presărat și cu informații obținute de jurnaliști. Acestea au dat sens, cât de cât, derulării evenimentelor.
Flagrantul procurorilor, ca de obicei, la pungă!
În cazul profesorului dr. Beuran, acuzat că a luat șpagă într-o cutie de cadouri în valoare de 35 de lei, am scris despre cum se petrecea uneori flagrantul de luare de mită în anii 90, când se dorea eliminarea vreunei persoane indezirabile. Pentru cei ce nu au citit, am să reiau câteva fraze, pentru a înțelege de ce suntem noi, jurnaliștii, mai suspicioși atunci când lucrurile nu sunt foarte clare.
În cazurile despre care am scris au existat două elemente comune în dosare: cartușul de țigări în care erau băgate bancnotele (100 sau 200 de dolari, asta era șpaga atunci), precum și cuierul cu haine.
Lucrurile se petreceau așa: pe cuierul din biroul ”coruptului” șpăguitorul atârna punga de plastic în care era cartușul de Kent sau Dunhill, iar deasupra își punea haina. Stătea câteva minute de vorbă cu ”Șefu”, îi promitea marea cu sarea dacă-l ajută, apoi își lua haina din cuier și pleca. Nu lua și punga cu țigările și șpaga băgată în cartuș. Iar după câteva minute de la plecarea lui, intra procurorul și făcea flagrantul. Adică găsea cartușul de țigări în biroul polițistului corupt, iar când îl desfăcea ieșea la iveală și banii cu inscripționarea ”Mită”.
La Sorina Pintea banii s-au pus într-o pungă neagră. Femeia nu i-a atins. Un alt flagrant care nu pare a fi flagrant!
Dar să vedem cum s-au petrecut lucrurile, în scenariul oficial.
DOCUMENT Sorina Pintea, când a aflat că va primi mita de 120.000 de lei pe care o ceruse: ”Super tare!”
Referatul prin care procurorii DNA au cerut arestarea preventivă a Sorinei Pintea pentru două fapte de luare de mită conține detalii legate de modul în care s-a negociat mita pe care fostul ministru al Sănătății a cerut-o pentru acordarea unui contract. Astfel, Pintea a cerut majorarea șpăgii până la 10% din valoarea contractului, iar când i s-a spus că va primi a doua tranșă a contractului, a exclamat: ”Foarte tare!”
Pentru modernizarea unei săli de operație de la Spitalul Județean Baia Mare, Sorina Pintea a primit în decembrie 2019 suma 10.000 de euro ca o primă tranșă, iar apoi a cerut ca valoarea totală a mitei să reprezinte 10% din valoarea contractului, fiind făcută în consecință o nouă plată, în valoare de 120.000 de lei.
”Astfel, din comunicarea purtată (…..) în biroul SORINEI PINTEA de aceasta și de suspectul (…..), rezultă fără dubiu, faptul că SORINA PINTEA cunoștea foarte bine, (…..) nu doar că în punga neagră cu inscripția “(…..)” primită de la (…..) se aflau bani, ci și cuantumul exact al acestei sume. Totodată, în comunicare SORINA PINTEA spune clar că ea nu a fost de acord cu un procent de 3% din contract și recunoaște că a propus un procent de 7% din contract, procent care de altfel a și fost adus la cunoștință de intermediarul (…..) lui (…..) cu ocazia întalnirii din data de 26.02.2020 ce a avut loc între cei doi la sediul (…..), fapt ce demonstrează din nou de la cine a plecat cererea ce a condus la primirea acestor sume de bani necuvenite, și anume de la SORINA PINTEA. Inculpata SORINA PINTEA a exclamat chiar ”super tare” după ce a aflat că (…..) i-a trimis 120.000 de lei, respectiv “perfect”, după ce a aflat că (…..) a fost de acord cu remiterea procentului de 7% din contract. După ce suspectul (…..) îi comunică SORINEI PINTEA faptul că s-a scăzut suma de 10.000 de euro pe care aceasta din urmă i-a primit în luna decembrie, SORINA PINTEA confirmă spunând “da”.”, se arată în varianta anonimizată a referatului DNA.
”(…..) arată că este trimis de SORINA PINTEA managerul SPITALULUI JUDETEAN DE URGENȚĂ din BAIA MARE și în esență că are o influență reală asupra acesteia, ce s-ar manifesta inclusiv prin posibilitatea prin care ei, ca reprezentanti de societăți comerciale, să întocmească caietele de sarcini și să stabilească prețurile aferente unui număr de 3 proceduri de atribuire ce ar urma să se organizeze în viitor de SPITALULUI JUDETEAN DE URGENȚĂ din BAIA MARE, cu condiția de a se remite un procent de 10% din valoarea contractului. În finalul discutiei, după calcularea procentului de 10% din valoarea contractului și scăderea sumei de 10.000 de euro deja date de suspectul (…..) inculpatei PINTEA SORINA la sfarsitul anului trecut, se stabilește că suma care “trebuie” remisă către (…..) de (…..) să fie, prin rotunjire, în cuantum de 120.000 de lei, iar remiterea să aibă loc, a doua zi, în speță, în 27.02.2020”, mai precizează sursa citată.
Puteți citi documentul integral AICI.
DNA a dispus, sâmbătă dimineața, reținerea pentru 24 de ore a fostului al Sănătății, după care Pintea a fost dusă în fața instanței unde procurorii au cerut arestarea sa preventivă într-un dosar deschis pentru luare de mită.
Procurorii susțin că suma de 120.000 lei pe care Sorina Pintea ar fi primit-o în flagrant vineri, printr-un intermediar, reprezenta a doua tranșă din suma totală. Fostul ministru al Sănătății din Cabinetul Dăncilă ar mai fi încasat anterior suma de 10.000 euro.
DNA arăta în comunicatul dat publicității sâmbătă dimineață faptul că banii reprezentau 7% din valoarea unui contract de achiziție publică pentru “proiectarea și executarea lucrărilor de amenajare bloc operator-sală chirurgie cardiovasculară și toracică și spații adiacente”, încheiat în anul 2019 de unitatea spitalicească cu societatea comercială.
Marian Godină, despre „văicăreală ieftină” a Sorinei Pintea, prinsă în flagrant cu o șpagă de 10 000 de euro
- de Ștefan Vlăsceanu
Polițistul brașovean Marian Godină a reacționat dur printr-un articol pe blog, după ce Sorina Pintea, fost ministru al Sănătății, a fost prins în flagrant în timp ce lua o șpagă de 10 000 de euro. După ce a ajuns în spatele gratiilor, Sorina Pintea a invocat diverse probleme de sănătate, pentru a ajunge la spital și nu în arestul Poliției.
„M-am trezit de dimineață și, ca tot omul bolnav de dependența Facebook, mi-am luat telefonul de pe noptieră și am început să dau cu degețelul pe telefonul cu acumulatorul încărcat 100%. Asta cu bateria plină mi se întâmplă doar dimineața.
Și cum dădeam eu să citesc ce s-a mai întâmplat prin iubita patrie, am dat de un articol de presă care relata despre postarea de pe pagina doamnei Pintea.
Când citesc o știre de genul ăsta și aflu că e despre postarea lui, renunț brusc la posibila intoxicare livrată de site-ul de presă și, dacă mă interesează subiectul, mă duc direct la postarea originală.
Așa am făcut și de data asta, am intrat pe pagina doamnei Pintea și am citit singurel postarea, care începea cam așa:
„Suntem împotriva a tot ceea ce inseamnă nerespectarea dreptului la o justiție corectă și nu vrem o țară a cărei justiție umilește oameni și le afectează starea de sănătate. Justiția să facă dreptate și atât.
Este inuman să lași un om ce suferă de o boală gravă, care îi pune în pericol în fiecare clipă viața, fără asistență medicală specializată și permanentă! Unde este pericolul social în raport cu umilirea și pericolul medical?!”
Fost ambasador: Nu te angajai în spital „fără a plăti o mită Sorinei Pintea”. Oamenii știau și că nu e singură
Fostul ministru al Sănătății, Sorina Pintea, era binecunoscută în Baia Mare pentru șpăgile care ajungeau la ea pentru orice angajare în Spitalul Județean Maramureș. „De la portar, la medic”, nu puteai obține un post „fătă a plăti o mită Sorinei Pintea”, afirmă fostul ambasador al României în Senegal, Ciprian Mihali.
Postarea integrală a lui Ciprian Mihali:
- Reținerea Sorinei Pintea este un act firesc, dar tardiv. Toată lumea știe în Baia Mare, de mulți ani, că nici la Spitalul județean Maramureș și nicăieri în vreun alt spital din oraș nu se putea angaja cineva, de la portar la medic, fără a plăti o mită Sorinei Pintea. Iar asta se întâmpla după un ritual bine stabilit, în afara orașului, fără martori și fără urme. Sorina Pintea este o adevărată legendă locală. Una dintre ele.
- Cele două vești proaste sunt următoarele: mai întâi, că deși toată lumea știa, nimeni nu avea curajul să spună nimic. Iar oamenii nu au curaj să o spună din alt motiv, care este a doua veste proastă: și anume că Sorina Pintea nu e singură.
- Județul Maramureș este și el aflat sub controlul discreționar al unei mafii locale foarte puternice și putred de bogate din care fac parte medici, oameni de afaceri, politicieni, oameni din alte instituții ale statului. Omul de rând care vrea să se revolte împotriva acestei mafii nu are nicio șansă de unul singur.
- Acum înmulțiți acest exemplu cu 41 și aveți peisajul României de azi
Recenzie: William Kelly – viața și opera sa
O carte de Edwin CrossJochen Klein
© J. Klein, online din: 09.10.2010, actualizat: 23.05.2019Ce faceți dacă doriți să vă fundamentați interpretarea? În acest scop, unii menționează că „un frate bătrân” a spus acest lucru. Alții adaugă: „cine este deja cu Domnul”. O metodă deosebit de sigură în multe întâlniri „frați” este să te bazezi pe William Kelly. – Cine a fost acest om care era foarte cunoscut și respectat în Anglia la acea vreme și a lăsat în urmă o lucrare extinsă care este încă primită astăzi?
William Kelly s-a născut în Irlanda în 1821 și a murit în 1906. A studiat la Universitatea din Dublin, unde a fost promovat talentul său pentru limbile clasice (ebraică, greacă, latină). După ce a studiat din greu, a primit „licența de arte” în 1841 cu cele mai înalte onoruri în limbile vechi. Întrucât era prea tânăr pentru a deveni cleric în biserica de stat irlandeză, el a devenit inițial îndrumător pe insula Sark. Aici a experimentat ceea ce a considerat întotdeauna cel mai remarcabil și important eveniment al vieții sale: conștientizarea mântuirii sufletești personale. El a ajuns la o descoperire când un creștin a arătat câteva versete din prima scrisoare către Ioan: „Dacă acceptăm mărturia oamenilor – mărturia lui Dumnezeu este mai mare; pentru că aceasta este mărturia lui Dumnezeu, că a mărturisit despre fiul său. Cine crede în Fiul lui Dumnezeu are mărturia lui Dumnezeu în sine; cine nu crede că Dumnezeu l-a făcut mincinos pentru că nu credea în mărturia pe care Dumnezeu a mărturisit-o despre fiul său ”(1Joi 5,9,10 ).
Când a citat acest text din scrisoarea către Ioan șaizeci de ani mai târziu, în timpul unei prelegeri publice în Blackheath, a remarcat:
Îmi amintesc de eliberarea și eliberarea dată de dumnezeu pe care aceste cuvinte mi le-au dat sufletului acum mai bine de șaizeci de ani, când am fost convertit, dar profund tulburat și exersat de conștientizarea păcatului, astfel încât odihna în Domnul Isus a fost luată departe de mine. Dar acest verset a alungat orice îndoială și mi-a fost rușine că am pus sub semnul întrebării mărturia lui Dumnezeu. Dumnezeu a folosit acest verset pentru a-mi aplica adevărul, astfel încât să nu mă mai uit la mine, deși nu mă îndoisem de valoarea morții ispășitoare a lui Hristos pentru păcătos. Nu este o întrebare dacă recunosc pe deplin eficacitatea sângelui, dar mă pot baza pe credința că Dumnezeu vede sângele și îl evaluează în funcție de valoarea sa deplină.
Cu aceste cuvinte, Kelly a explicat marele moment de cotitură care a fost primul pas pe calea de a deveni omul lui Dumnezeu în care a devenit.
Apoi, când a studiat cu atenție practicile bisericești obișnuite atunci în lumina Noului Testament, a ajuns la următoarea concluzie:
Este evident că singura întrebare esențială este întrebarea voinței Domnului indiferent de ceea ce pot face alții. Nu este vorba de a-i determina pe ceilalți să meargă în conformitate cu cunoștințele mele, ci despre a nu merge pe mine în întuneric. Acesta este întregul punct: nu că am de-a face cu alții și le spun ce să fac, ci că simt propriul meu păcat, precum și păcatul comun și totuși, prin har, ia decizia de a fi acolo cu orice preț Pot să-l onor pe Domnul și să fiu ascultător de el.
Cu aceste cuvinte, el a explicat de ce a părăsit Biserica de Stat.
Până acum scrierile lui John Nelson Darby și ale altor „frați” îl ajutaseră, dar nu a întâlnit niciodată niciunul dintre acești frați. În cele ce urmează, a intrat în contact cu aceștia și slujirea sa până la moartea sa a fost în principal la întâlnirile „fraților”. El a susținut multe prelegeri (unele dintre acestea fiind stenografiate), a publicat numeroase interpretări și comentarii biblice și a publicat Tezaurul biblic . Pentru a lucra în el, el a scris:
Desigur, sunt permise lucrări cu valoare reală, indiferent de cine le-a scris – cu excepția celor care duc un stil de viață malefic sau sunt indiferente față de Hristos și distrug astfel mărturia bună a numelui său.
În general, Kelly nu s-a adresat nici „fraților”, nici unui cititor exclusiv evanghelic. Apărarea credinței în general, precum și a misiunii au avut, de asemenea, un loc ferm în activitatea sa. I-a fost de folos că a fost bine versat în mitologii antice, teorii moderne și limbi orientale. Biblioteca sa, care la sfârșitul vieții a cuprins 15.000 de volume, mărturisește, de asemenea, lectura sa extensivă.
Kelly a fost fundamental împotriva tuturor „prezumțiilor bisericești”. Cu toate acestea, credințele și principiile sale ferme nu l-au dus la condamnări generale. În ceea ce privește găsirea de adepți pentru propria sa poziție didactică asupra problemelor, el a spus:
Refuz să călătoresc ca un sergent angajând recruți.
Așa că a continuat să funcționeze ca redactor al scrierilor sale colectate chiar și după despărțirea de Darby.
Biografia actuală a lui Edwin Cross a fost publicată în Anglia în 2004 și recent în traducere germană. Este prima biografie majoră a lui William Kelly și, prin urmare, trebuie apreciat mai întâi efortul autorului. De asemenea, trebuie menționat faptul că ediția conține numeroase ilustrații, bibliografie, registru și note de subsol explicative ale autorului, precum și altele suplimentare de la editorii germani.
Citirea acestei cărți este cu siguranță recomandată tuturor celor interesați, de asemenea, deoarece materialele surse extinse (tot din contexte seculare) își spun aici. Însuși autorul scrie:
Sper ca aceste rânduri să încurajeze cititorii să citească Kelly și că, la rândul său, citirea cărților lui Kelly îl încurajează să citească cea mai bună carte de până acum.
și:
Biograful speră ca cititorul să fie dus la sursa care o motivează pe Kelly însuși și că va urma ascultător calea pe care Hristos o arată fiecărui copil al lui Dumnezeu. A trage o viață cu toate defectele ei poate satisface curiozitatea, dar a raporta în detaliu despre deficiențele și slăbiciunile cărnii nu face pe nimeni fericit. În acest sens, materialul meu sursă poate fi consultat de viitorii cercetători.
Că Crucea omite în mod deliberat aspecte negative este legitimă. Cu toate acestea, el lasă și voci critice să își spună. Un alt aspect pozitiv este că textul este relativ faptic.
În ciuda nivelului de limbaj înțeles în general, citirea nu este ușoară, deoarece autorul menționează multe persoane și sugerează contexte care nici măcar nu ar trebui să fie familiare pentru cititorul care este familiarizat cu istoria fraternității. Uneori poate fi obositor. Când citești, deseori ai impresia că nu citim un text coerent, ci mai degrabă un fel de enumerare (ceea ce se datorează și legăturii uneori inadecvate a pasajelor individuale). Există, de asemenea, repetări inutile în formulări și în prezentare. Melodiile tipărite în engleză ar fi putut fi, de asemenea, traduse.
În total, puteți mulțumi autorului (din păcate decedat) și editorului german pentru publicarea acestei cărți. Cu toții putem învăța din umilința lui Kelly, munca grea, frica de Dumnezeu, credincioșia și sobrietatea. (Dacă doriți să aflați mai multe despre Kelly în articole scurte, puteți găsi două texte despre el pe www.soundwords.de . Există și interpretări acolo. De asemenea, pe www.bibelkommentare.de .)
Edwin Cross:
William Kelly –
viața și opera sa
Hückeswagen (CSV) 2010
Hardcover, 231 pagini
ISBN 978-3-89-287-389-1
19,90 euro
Recenzie: Ce ne învață Biblia. Punctele de vedere ale congregațiilor biblice
O carte a editurii creștine Dillenburg
Gerrit Alberts
introducere
Această carte ia o poziție de teză asupra celor mai importante întrebări ale dogmaticii creștine: autoritatea și inspirația Sfintelor Scripturi, trinitatea lui Dumnezeu, imaginea omului, doctrina mântuirii, istoria mântuirii, înțelegerea comunității și învățarea lucrurilor viitoare. Pentru fiecare punct de vedere se oferă pasaje biblice pentru a le susține. În cele mai multe cazuri, pentru cititor este ușor să facă o legătură între pasajele citate și tezele, dar în unele nu este. Pentru un străin, de exemplu, va fi extrem de dificil să poată deduce o interpretare istorică a mântuirii (dispensationalist) a Bibliei din pasajele Bibliei enumerate.
Un titlu de carte oarecum imodest
Titlul Punctele de vedere biblice ale confrațiunilor sună puțin nesuferit – ca și cum punctele de vedere biblice le-ar fi fost închiriate și ca și cum ar fi fost incontestat și nu există nicio întrebare că propriile lor păreri sunt biblice. Modul în care frații înțeleg Biblia sau o expresie similară ar semnala o atitudine mai umilă.
Broșura nu indică în mod direct care congregații sau autori reprezintă punctele de vedere. Cu siguranță că nu pot vorbi în niciun caz pentru toate „frățile”.
În legătură cu botezul, înțelegerea tipică a Botezului este reprezentată („Botezul simbolizează ceea ce s-a întâmplat deja cu omul în timpul renașterii”, p. 39). Legătura dintre Împărăția lui Dumnezeu și botezul, stabilită de mai mulți autori ai mișcării fraților care sunt foarte dotați în învățătură, ca expresie pentru a se pune sub stăpânirea lui Dumnezeu și a Domnului Isus aici, rămâne neconsiderată.
Explicația eclesiologiei
În capitolul „Congregație”, ideea de bază eclesiologică a primei generații a mișcării frățești, și anume pe baza unității trupului lui Hristos și a nu se reuni ca grup special, este cel mai bine indicată și indirect menționată.
Tratamentul întrebărilor „sensibile”
Un cititor familiarizat cu istoria mișcării fraților este curios să vadă cum sunt tratate problemele sensibile ale înțelegerii comunitare care au jucat un rol în diviziunile tragice din trecut. În ceea ce privește diviziunile din secolul al XIX-lea, acestea sunt mai presus de toate
- problema naturii locale obligatorii a deciziilor municipale, cum ar fi incluziunea și excluderea sau independența comunităților locale
- și așa-numita doctrină a identificării.
În opinia mea, prima întrebare este tratată într-un mod destul de echilibrat, subliniind independența comunității locale, dar și nevoia de legături locale, respectând deciziile și ajutând în cazul unor dezvoltări nedorite. A doua întrebare nu este abordată.
În anexă există un „ scurt rezumat al istoriei noastre” . „Principala preocupare” a lui J.N. Darby, care este un trendsetter pentru mișcarea tinerilor frați, este declarat „să reprezinte unitatea Bisericii lui Hristos, despărțită de membrii tuturor bisericilor statului și libere la sărbătoarea Cina Domnului, la„ masa Domnului ”.. Această propoziție conține atât de multe ipoteze discutabile încât nu știu exact de unde să încep. A fost cu adevărat principala preocupare a lui Darby de a dori să arate ceva la masa Domnului? Una dintre preocupările sale era, fără îndoială, să se despartă de rău. Dar aceasta a implicat în general separarea credincioșilor cu o înțelegere diferită a comunității? Mai mult decât atât, aceasta a fost principala lui preocupare? Nu i se atribuie aici o părere că el însuși a fost marcat ca sectar?
În 1869, Darby a scris într-o scrisoare:
Dar să presupunem că o persoană cunoscută a fi evlavioasă și sănătoasă în credință, care nu și-a părăsit sistemul eclesiastic sau chiar crede că Scriptura pledează pentru o slujire hirotonită – să presupunem că o astfel de persoană ar fi încă fericită, dacă s-ar prezenta oportunitatea pentru a putea sparge pâinea cu noi … [“Să presupunem că suntem singurul grup de creștini din zonă sau persoana în cauză nu este în contact cu niciun alt grup din zonă, ci ar fi cu un frate sau altele.” Citat din Sunet cuvinte] ar trebui să fie exclus pentru că aparține vreunui sistem …? Dacă da, nivelul de lumină dă dreptul la comunitate, iar ansamblul care respinge persoana neagă unitatea corpului. Principiul reunirii ca membri ai lui Hristos care umblă în evlavie a fost abandonat. În schimb, acordul este făcut regulă, iar adunarea devine o sectă cu membrii ca oricare alta. ( Letters of JN Darby , Vol. 2, p. 10-12)
Din acest citat devine clar că opoziția dintre Darby și Müller, între frații închise și deschise, respectiv separarea credincioșilor adevărați în toate bisericile de stat și libere de aici și comuniunea cu toți copiii adevărați ai lui Dumnezeu, ocolește realitatea istorică .
Curentul principal al mișcării frățești?
Se spune că congregațiile din BEFG reprezintă „ principiile fraternității deschise și, prin urmare, mențin legătura organizatorică cu baptiștii din BEFG” . Dacă principiile fraternității deschise sunt motivul legăturii organizatorice cu baptiștii, de ce atunci, la 13 august 1832, conducătorii fraternității deschise, Müller și Craig, care erau predicatori baptisti, au o comunitate în afara conexiunii organizaționale cu alți cinci credincioși format cu baptiștii, „ fără niciun statut, doar cu dorința de a acționa în funcție de lumina pe care Domnul le-ar da prin Cuvântul Său” ? (Pierson, Georg Müller , Bielefeld, 1990, p. 65)
Cartea se încheie cu o reprezentare grafică „Mișcarea fraților în Germania”. Bara groasă a fluxului principal al mișcării fraților duce de la așa-numiții frați Elberfeld prin BfC la grupul de lucru al congregațiilor frățești din Asociația Bisericilor Evanghelice Libere.
Alte grupuri precum „Exclusive”, „Independent”, „Free Brothers” sunt linii secundare. Cu toate acestea, dacă se ia ca bază numărul congregațiilor frățești, este mai degrabă invers: doar aproximativ 20% din toți creștinii care aparțin „congregărilor frățești” din Germania se află în BEFG. Am îndoielile mele dacă acești frați sunt reprezentanții principali ai ideilor mișcării fraților.
Încercare de evaluare finală
Prima parte a cărții este o încercare respectabilă de a explica pietrele de temelie importante ale înțelegerii Bibliei în mișcarea fraternă, într-un mod care este în general înțelegător și fără fraternități speciale specifice grupului fraternității, astfel încât multe congregații care se simt conectate la „mișcarea fraternă” se pot identifica în mare măsură cu ea. Tratatul istoric superficial, inutil polarizant, relativizează această preocupare.
-
Recenzie: Sex în Biserică
O carte de WJ OuweneelJacob Gerrit Fijnvandraat
© SoundWords, online din 21 octombrie 2007, actualizat: 24 mai 2019În 2006 am primit părerea mea despre cartea Seks in de Kerk[„Sex în Biserică”; nepublicat încă în Germania; Notă d. Roșu.] Întrebat de WJ Ouweneel (denumit în continuare WJO). Formasem deja o părere despre carte din diverse publicații, dar nu am considerat corect să public o hotărâre asupra acestei cărți pe baza a ceea ce au scris alții despre carte. În plus, unii recenzori sunt foarte uniți: a) există cei care percep doar lucrurile bune din carte și ignoră complet partea negativă; b) alții nu prezintă decât părțile negative și nu spun nimic despre punctele pozitive conținute în carte. Vreau să împiedic această soluție unilaterală: recenzia mea conține aprecierea binelui pe care îl percep în acest document, dar nu ignoră critici serioase,
Din cauza circumstanțelor personale, am început să scriu această recenzie abia la începutul anului 2007. O evaluare echilibrată a acestei cărți necesită timpul necesar. WJO tratează un subiect foarte precar și nu îl face pe o parte, ci luminează tot felul de aspecte ale acestei chestiuni. În plus, oferă informații în legătură cu alte subiecte.
Desigur, ne putem întreba de ce scriu diverse recenzii critice pentru cărțile mai noi de WJO. Motivul pentru aceasta este că WJO este numit un fel de lider al așa-numitei adunări atunci când cărțile acestui frate sunt tratate în presă. Acest lucru poate da impresia că majoritatea credincioșilor din această comunitate de credință se află în spatele viziunii sale schimbate. Totuși, nu este cazul. Mai presus de toate, sunt mulți printre oamenii în vârstă – mă număr eu printre ei – care nu-l urmăresc în acest sens. Dar acest lucru este valabil și pentru diferiți tineri și vârste medii. Observi că WJO s-a răzgândit destul de mult în ultimii ani; cu toate acestea, le lipsește substructura asociată. Totuși, asta nu le are încredere în el ca profesor de Biblie.
În plus, vreau să folosesc aceste recenzii pentru a arăta ce a greșit în interpretările sale recente. Sper să servească cititorilor, astfel încât să obțină o viziune bună a problemelor pe care le abordează WJO.
Aș dori, de asemenea, să adaug că scriu această recenzie cu o solicitare către Dumnezeu pentru a mă salva de prejudecăți și concluzii pripite.
Evaluarea cărții în întregime
Aș dori să încep prin a comenta această carte de WJO în întregime. Fac diferență între două aspecte:
- modul în care se ocupă în principal de normele și valorile Scripturii și
- instrucțiunile pe care le dă cu privire la modul de abordare practic a cazurilor în care aceste norme și valori nu au fost luate în considerare.
În ceea ce privește punctul a), pot spune doar că respectă complet ceea ce spun Scripturile. El cheamă – așa cum am putut să urmez – radical negru alb și alb alb. El explică că este încă în poziția pe care a luat-o în trecut și condamnă tot felul de abuzuri sexuale. El o spune astfel:
Cât despre mine, ceea ce spune Biblia despre sexualitate este sfârșitul tuturor contradicțiilor, oricât de diferite ar fi sentimentele noastre. Dumnezeu nu a greșit când a început căsătoria monogamă și indisolubilă. Pentru că normele lui Dumnezeu sunt „legi ale vieții”. Oamenii nu devin mai fericiți atunci când încalcă aceste norme.
În acest sens, îl putem vedea pe WJO ca un bun interpret al Bibliei. Nu este nimic în neregulă cu cartea sa în această privință și aș dori ca toți cei implicați în activitatea de tineret să ia notă de redactarea sa. Din păcate, nu se oprește aici.
Desigur, sunt mai puțin pozitiv cu privire la punctul b). La acest nivel, WJO face comentarii care sunt contestabile și, în unele moduri, nu sunt de acord cu Biblia și deschid calea către nemulțumirile din Biserică. Mă gândesc la ce a scris în capitolul 7 despre tratarea cu cei care mențin contacte homosexuale de durată.
El arată compasiune pentru mulțimea celor înroșiți și pentru oamenii care trăiesc într-o anumită relație păcătoasă. E bine. Dar asta arată și un punct slab, pentru că sunt convins că îl face tolerant față de anumite relații păcătoase și tolerează propriul raționament. Aceasta se aplică în special interpretării Leviticului 18 și 20 .
În legătură cu punctul b), este important de menționat că tratamentul acestui aspect este scopul special al WJO pentru redactarea acestei cărți. El abordează acest lucru la pagina 17 astfel:
Aș dori să mă ocup de întrebarea modului în care biserica sau comunitatea ar trebui să facă față anumitor probleme, cum ar fi sexul înainte de căsătorie, adulterul, homofilia și pedofilia …
Punctul a) Nu mai am nevoie de tratament. Doar această remarcă: WJO subliniază două pericole, pe de o parte că se poate vorbi prea liber despre aceste lucruri și, pe de altă parte, că acest lucru se poate face într-un spirit judiciar. El îi condamnă pe amândoi și vrea să arate un mod în care aceste extreme pot fi evitate. Un alt punct este dacă a reușit.
Aș dori să intru în punctul b) mai detaliat.
Capitolele 1-6
Nu trec pe scurt în sfaturile practice pe care le oferă în capitolele 1-6. În medie, acestea nu au o natură atât de profundă, dar, în prealabil, aș dori să subliniez o anumită tendință care poate fi găsită în cărțile mai recente de WJO. Această tendință este aceea că scriitorul se abate de la ceea ce a scris anterior despre anumite subiecte. Acest lucru poate fi văzut foarte clar, de exemplu, în cartea Geneest des zieken [„ Vindece bolnavii]]. În el se îndepărtează foarte decisiv de condamnările sale drastice la diverse opinii din mișcarea carismatică, care sunt înscrise în cartea sa Het domein van de slang [„Domeniul șarpelui”]. Dar acesta nu este singurul lucru. În cartea Geneest de ziekeniar într-o altă lectură din mâna lui se leagănă foarte departe spre „cealaltă” parte. Desigur, el are opinii extreme care sunt aici și acolo în această mișcare [mișcarea carismatică; Notă d. Roșu.] Se întâmplă, dar altfel a devenit enorm de carismatic. Aveți impresia că acolo unde i-a pălmuit pe creștinii carismatici din trecut, acum își spală conciliat burta. Apropo, au apărut lucruri din această mișcare pe care o putem lua la inimă. Dar numai pe lateral.
Ei bine, găsim și aceste tendințe în Seks în de kerk . În trecut, el era destul de ascuțit în fața celor care, în opinia sa, s-au abătut de la învățătură biblică. Eu n-am fost complet liber de el. În Seks in de kerk face un pas uriaș înapoi. Acest lucru este binevenit, dar, în anumite cazuri, se leagă și de cealaltă parte.
În capitolul 1 tratează etica sexuală și spune lucruri foarte utile despre atitudinea bărbatului față de femeie și despre sexualitate. El respinge opiniile extreme despre Ambrozie, Augustin, tradiția romano-catolică și anumiți protestanți stricți. El susține că avem de-a face cu revelația progresivă în Biblie și că nu putem pur și simplu să punem legea Sinai în conformitate cu prescripțiile pe care le oferă Pavel. Desigur, acest lucru este adevărat, dar nu înseamnă că anumite reglementări legale nu oferă indicații clare despre modul în care Dumnezeu gândește despre anumite păcate și despre cum trebuie să ne ocupăm de ele în lumina NT. Voi reveni la acest lucru în tratamentul capitolului 7, deoarece văd un pericol în ceea ce privește tratamentulLeviticul 18 și 20 de preocupări.
Dar vreau să subliniez și faptul că WJO face comentarii mai mult sau mai puțin incidentale, de exemplu, despre pălăria și stilul de păr al femeilor (pp. 47-49), despre care nu s-a vorbit încă din ultimul cuvânt. Cu toate acestea, nu pot merge mai departe în acest context.
În capitolul 2 , discută diverse păcate sexuale, cum ar fi masturbarea, curvirea, adulterul … El respinge opiniile umane diferite. El spune lucruri despre masturbare, care cu siguranță merită luate în considerare. Acest lucru se aplică și tratării sale despre celelalte păcate cu care se ocupă în acest capitol și concluziilor greșite asociate cu termenii iubire și libertate (pp. 69–72).
În capitolul 3 este vorba de comunitate și disciplina bisericii. Aici ridică problema ce este comunitatea și verifică ce măsuri de reproducere pot lua comunitatea. Acest lucru se face foarte echilibrat.
Capitolul 4 este intitulat „Sex înainte de căsătorie”. WJO găsește cuvinte clare în acest sens. La sfârșitul acestui capitol scrie:
Pe scurt, trebuie să spunem că păcatul sexului premarital nu ar trebui niciodată tolerat deloc …
Dacă nu există remușcări pentru acest rău, atunci acești credincioși ar trebui să fie mustrați și etichetați public. Cu toate acestea, dacă există pocăință și mărturisire, aceasta trebuie comunicată bisericii și este suficient ca păcatul să fie admis în biserică.
Capitolul 5 tratează căsătoria credincioșilor cu necredincioșii. Tot aici, diferite opinii sunt tratate și verificate în scenariu. Scriitorul abordează, de asemenea, problema modului de abordare a unei astfel de situații în practică.
Capitolul 6 tratează subiectul „divorțului și recăsătoriei” . WJO numește ceea ce scrie în acest capitol un rezumat, exagerare și actualizare a ceea ce Henk Medema și a scris despre acest subiect în broșura Divorț și recăsătorire .
Acum trebuie să spun că nu sunt complet mulțumit de ceea ce scrii în această broșură. Scriitorii susțin că căsătoria este complet indisolubilă. Rămâne întotdeauna înaintea lui Dumnezeu. Nu vedeți cuvintele cu caractere italice: „Oricine își dă foc soției, nu pentru curvie și se căsătorește cu alta, comite adulter” ca o excepție de la regula generală. Ei consideră orice recăsătorire pe parcursul vieții partenerului drept adulter.
În capitolul 6 , WJO oferă două opinii pe marginea acestui subiect, și anume:
- Nu numai în principiu, ci și în practică, căsătoria nu poate fi niciodată dizolvată de nimic, cu excepția morții.
- Însuși fundamentele căsătoriei sunt zguduite de adulter … În cazul divorțului după adulter, este vorba despre o dizolvare reală a căsătoriei. Căsătoria nu există numai în fața autorităților, ci și în fața lui Dumnezeu.
Cei care reprezintă o opinie a) consideră căsătoria în timpul vieții partenerului ca nepermis. Susținătorii opiniei b) consideră că recăsătoria este permisă în anumite cazuri.
WJO reprezintă opinia a) și, prin urmare, aplică ceea ce a scris împreună cu Henk Medema la acea vreme. Într-un articol mi-am dat părerea după cum urmează: „Dacă cineva se recăsătorește după un divorț ca urmare a adulterului, atunci nu ar trebui să spun că el comite adulter dacă se căsătorește cu o altă femeie, pentru că atunci excepția i se aplică, pe care le găsim în Matei 5.32 și Matei 19.9 . ”
Nu spun că WJO este ceva biblic în sine. Întrebarea este dacă cuvintele „nu pentru curvie” sau „cu excepția curvie” conțin o excepție sau ar trebui interpretate diferit. Între creștinii biblici vor exista întotdeauna opinii diferite despre această întrebare, deoarece intenția acestei afirmații nu este imediat clară.
Într-o interpretare destul de aprofundată, WJO arată de ce, în opinia sa, nu poate exista o clauză de excepție. Nu o să intru în asta, deoarece ar necesita o discuție amănunțită, care ar merge prea departe în această revizuire. O las în judecata cititorului pentru a examina valoarea observațiilor WJO.
Cu toate acestea: Până și inclusiv capitolul 6, puteți fi de acord în mare măsură cu WJO. În aceste capitole nu întâlnesc interpretări îndoielnice ale scenariului. Dacă ar fi continuat în capitolele următoare în același mod, aș fi recomandat această carte cu convingere pentru lectură, pentru că ceea ce scrie WJO la capitolul 6, consider foarte instructiv, mai ales pentru tineri.
Capitolul 7
Aspecte pozitive
În capitolul 7 tratează subiectul „omofilie și homosexualitate”. În acest capitol întâlnesc afirmații și idei cu care nu sunt absolut de acord. Voi reveni la asta într-o clipă. Dar și aici, nu vreau să ratez lucrul bun pe care scrie WJO și să-l acorde atenție mai întâi.
El face o distincție între „homofilie” și „homosexualitate”, adică între „ natura homofilă ” și „ comportamentul homosexual ”. Aș îndemna pe cei care consideră că sunt meseria lor să se implice în interpretarea scripturilor și să se dedice îngrijirilor pastorale să ia notă de ceea ce scrie despre ele. Cred că e bine. În urmă cu mulți ani, am realizat că Dumnezeu condamnă pe cineva nu din cauza naturii sale, ci din cauza acțiunilor sale. Observați ce spune Scriptura despre „a judeca după lucrarea voastră”. Acest lucru este valabil și pentru noi, ca păcătoși. Cu toții avem o natură păcătoasă, dar Dumnezeu nu judecă această natură păcătoasă, ci „lucrările” care provin din această natură păcătoasă. Acest lucru a fost adesea uitat în trecut și oamenii homofili au fost condamnați pentru înclinația lor. Drept urmare, cei care nu au dorit să trăiască în funcție de înclinația lor atât de încolțit încât nu au văzut alt drum decât să își încheie viața. WJO subliniază foarte puternic această nevoie. Ceea ce a scris apoi despre „discriminare” merită luat în considerare. El încheie secțiunea 7.1 cu remarca: „Homosexualitatea este o abatere de la ordinea creației în sens biblic.” Acesta este un limbaj clar.
Aspecte negative
Dar atunci nu pot evita să menționez punctele negative. Pentru mine, acestea sunt următoarele:
- WJO oferă o interpretare a scripturilor din Vechiul Testament care tratează și interzic homosexualitatea care nu este etanșă. El susține că afirmațiile se referă la homosexualitate în legătură cu idolatria. Făcând acest lucru, el slăbește puterea interdicției, indiferent dacă vrea sau nu.
- El face o distincție între actele homosexuale, pe de o parte, în care unul caută doar plăcere și nu este implicată nicio relație permanentă, iar actele homosexuale, pe de altă parte, între partenerii care doresc să rămână fideli unul altuia de-a lungul vieții. Există desigur această diferență, dar nu trebuie să conducă la faptul că în ultimul caz permitem actul sexual în sensul că nu ar trebui să refuzăm definitiv sacramentul persoanelor în cauză.
Aceste două puncte necesită o discuție mai detaliată, pe care aș dori să o folosesc cu citate din carte.
anunț 1)
Rubrica 7.2 numește WJO „informații biblice”, iar el menționează apoi pasajul biblic „ Leviticul 18 și 20 ” din 7.2.1 . El afirmă mai întâi:Orice activitate sexuală în afara legământului biblic al căsătoriei este condamnată de Biblie drept „curvie”.
Suna bine. El citează apoi Leviticul 18:22 și indică repetarea poruncii din Leviticul 20:13 . El subliniază că, în conformitate cu acest ultim verset, cei care au comis această urâciune trebuie să fie uciși cu pietre. El îl înlocuiește pe acesta din urmă practicând astăzi reproducerea parohială. Nu este nimic în neregulă cu asta. El a spus, totuși, că, în opinia sa, acest cuvânt „urâciune” a fost esențial în aceste două scripturi. Citez:
O „urâciune” nu este doar ceva cu care Dumnezeu este profund dezgustat ( cf. Pro 6:16; 8: 7; 11:20 etc.), ci este foarte des asociată cu idolatria păgână în Legea lui Moise ( Deut. 7, 25; 12.31; 13.14; 17.2-5; 18.9-12; 20.18; 27.15; 29.17; 32.16 ). Este imposibil pentru noi să eliberam Leviticul 18:22 din contextul păgân în care este scris acest verset:
Leviticul 18 : 21-27 : și (mai întâi) nu veți renunța la niciunul dintre copiii voștri să-l lăsați pe Molech să treacă prin foc și să nu profanați numele Domnului, Dumnezeului vostru. Eu sunt DOMNUL. Și (în al doilea rând) nu ar trebui să te minti cu un bărbat precum te minți cu o femeie: este o urâciune. Și (în al treilea rând) nu ar trebui să te culci cu niciun vitel, astfel încât să te contaminezi cu ele; iar o femeie nu ar trebui să stea în fața unui vitel de care să fie împerecheată: este o întinăciune dezgrațioasă. Nu vă spurcați cu toate acestea: căci toate aceste națiuni s-au întinat pe ele însele, pe care le alung în fața voastră. … pentru că toate aceste atrocități au fost făcute de oamenii acestei țări care au fost acolo înaintea ta, iar țara a fost poluată.
WJO spune:
Este greu de trecut cu vederea faptul că este vorba despre homosexualitate într-un context păgân, adică despre ceea ce se numește „sex religios”. Păgânii au „contaminat pământul” prin sacrificii pentru copii, sex între bărbați, sex cu animale. Israelul a trebuit să stea departe de astfel de practici păgâne.
Totuși, pentru noi, asta înseamnă probabil că nu putem face nicio declarație despre omofilie pe baza acestor texte și nici despre relații homosexuale permanente ale persoanelor care se iubesc și s-au lăudat loialitatea reciproc.
Această interpretare a WJO dorește în mod firesc să fie comentată. Aș dori să notez următoarele:
- WJO pune un accent deosebit pe faptul că cuvântul „urâciune” are de-a face adesea cu lucrurile idolatre . Așa este, dar recunoaște că nu este întotdeauna cazul. Cu toate acestea, nu avem voie să folosim un argument „sau-sau”, ci un argument „și-și”. Aceasta înseamnă că, de exemplu, în Leviticul 18:27, Dumnezeu folosește cuvântul „urâciune” atât în sens religios dezaprobător, cât și în sens moral.
- Își consolidează argumentul arătând spre context, dar îl lasă să înceapă la versetul 21; Cu toate acestea, contextul începe mult mai devreme cu lista lucrurilor ofensatoare și dezaprobatoare care erau normale printre națiuni, păgâni. Notă versetul 1, care afirmă că Israelului nu avea voie să acționeze așa cum o făceau popoarele din Egipt sau Canaan. Aceasta este urmată de o serie de regulamente care nu pun nicio legătură cu idolatria. Prin urmare, nu este, de asemenea, justificabil să ne referim la versetul 21 și la regulamentele următoare doar ca idolatrie, ca și cum versetul 21 este decisiv pentru următoarele, și, prin urmare, să vorbim despre „sex religios”.
- Mai degrabă, putem vorbi de o abordare nefirească. Versetul 21 se poate ocupa de idolatrie, dar vorbește și despre acte nefirești, în sensul că copiii nu sunt încredințați părinților lor de sacrificare, ceea ce include omuciderea aici. Nu, copiii sunt dați părinților pentru a-i educa pentru Domnul, astfel încât copiii să-L slujească într-o zi. Apoi, în versetele 22 și 23, Domnul continuă cu porunci referitoare la un comportament nenatural care era „urâciune” în ochii lui Dumnezeu.
- La sfârșitul liniei sale de argumentare, WJO ne oferă o previzualizare a ceea ce va sublinia mai târziu despre toleranța relațiilor homosexuale între oamenii care se iubesc.
Aș dori să detaliez asupra acestui ultim punct. Citez din nou ceea ce notează WJO la pagina 244:
Și totuși nu pot să suprim un respect secret pentru astfel de homofili (care au o căsătorie homosexuală, JGF). La fel ca heterofilii, aleg o relație sexuală de durată și se angajează să-și fidelizeze reciproc! Asta este ceva. Nu spun că comunitatea trebuie să accepte căsătoria homosexuală în acest caz. Spun doar că trebuie să facem o distincție clară în tratarea noastră a întrebării. Respectăm loialitatea pe care doi parteneri o promit reciproc – dar nu putem aproba conexiunea lor. La fel cum nu există niciun loc în comunitate pentru persoanele cu contacte sexuale schimbătoare – fie ele heterofile sau homofile – se poate imagina că homosexualii cu relații de lungă durată pot rămâne sub umbrela comunității, deși ei, de exemplu nu au voie să îndeplinească nicio sarcină managerială. Există oameni pe care biserica nu îi poate accepta; acestea trebuie scoase de la mijloc. Există, de asemenea, acțiuni pe care biserica nu le poate accepta în timp ce încă iubește oamenii în cauză.
WJO diferențiază între două tipuri de homosexuali:
- cei cu contacte sexuale libere și
- cei cu contacte sexuale permanente.
Cu siguranță, trebuie să facem această diferență atunci când evaluăm persoanele în cauză; Dar asta nu schimbă faptul că condamnăm ambele comportamente și că „nu facem” niciun loc pentru ei în comunitatea religioasă, oricât de greu ar părea. WJO nu face acest lucru din urmă. El susține o „politică de toleranță”, pe care o descrie la pagina 245 după cum urmează:
Nu există loc în comunitate pentru curvă și adulți. Pentru cei care fac căsătorii pe care noi îi considerăm biblici, dar împotriva cărora nu au nicio obiecție – căsătoriile cu necredincioșii, cu persoanele divorțate sau între sexe – trebuie să existe încă spațiu în biserică. Totuși, trebuie să fie mulțumiți și de restricții în viața bisericii.
În mod clar nu este scenariul care vorbește aici, ci WJO. Acest lucru se poate vedea foarte clar în cuvintele sale de încheiere, pentru că unde găsim o asemenea restricție în scripturi ?! Indiferent de fondul faptelor, Scriptura condamnă faptele homosexuale, fie că se datorează schimbărilor sau contactelor permanente. Și dacă nu aveți nicio obiecție cu privire la un comportament biblic, nu contează în aceste scripturi! Din nou: Scriptura nu condamnă esența, ci fapta. Altceva este felul în care biserica are de-a face cu cei care, ca „homofili creștini”, încă cred că trebuie să se căsătorească și să facă acest lucru. Ei bine, astfel de creștini au o relație biblică, păcătoasă. Ce credeți despre asta nu trebuie să joace un rol în evaluarea de către comunitate. În niciun caz Biblia nu oferă motive pentru o astfel de „politică de toleranță”. O astfel de prudență este o prudență biblică sau, mai rău, păcătoasă.
Apoi, două comentarii pe care le fac doar pentru a arăta cât de inconsistent raționamentul WJO este de a face o excepție pentru o relație homosexuală fidelă. Din ceea ce spun acum, cu siguranță nu vreau să sugerez că cei care fac contacte homosexuale sunt de asemenea înclinați să ceară sau să aprobe contactul sexual cu animale, absolut nu. Singura mea preocupare este să denunț raționamentul WJO . Acest lucru trebuie remarcat!
Sunt conștient că ceea ce scriu acum va respinge unii cititori. Cu toate acestea, cred că acest risc trebuie luat pentru a deschide ochii asupra consecințelor raționamentului WJO, deși el nu trage el însuși aceste concluzii.
Condamn motivarea WJO din următoarele motive:
- În Levitic 18: 2; 20 , 15 , 16 este interzisă și comunitatea cu un animal. Trebuie să facem o diferență aici între astfel de acțiuni dezgustătoare în legătură cu idolatria și un comportament atât de groaznic ca o simplă experiență de plăcere în sine? Rețineți că în aceste capitole nu există o astfel de diferență. Amintiți-vă că Leviticul 20:17 continuă să condamne contactele sexuale nefirești în sine, fără alte mențiuni. Pentru a evita neînțelegerile: nu spun că o „căsătorie” homofilă este doar despre experimentarea plăcerii. Cu o relație sexuală om-animal, cred că acesta este probabil cazul.
- Trebuie, de asemenea, să facem diferența între cei care au un contact schimbător cu animalele și cei care au contact permanent cu animalele? Am scris următoarele cuiva:
- „Reacția mea este foarte aspră, dar nu ireală. Să presupunem că cineva are relații sexuale regulate cu un animal pe care îl iubește foarte mult. Trebuie apoi să spunem și noi: Respectăm loialitatea dvs. față de animal, manipularea este interzisă, dar nu vă tăgăduim sacramentul, deoarece nu este un contact sexual „liber”? – Amintiți-vă că în Leviticul 18 comunitatea dintre bărbați și comunitatea cu un animal în același suflu cu contacte homosexuale este menționată într-un alt context și că nu există nicio referire la practicile idolatre. Că cuvântul abominație este menționat în versetul 22 este o bază prea zguduitoare pentru a construi idolatria ?! Versetele 22 și 23 arată că asumarea de a trata animalele în acest fel nu este ireală. “
În legătură cu acesta din urmă, aș putea indica un articol din ziar pe care l-am citit recent care spunea că un bărbat a „violat” poneiul unui vecin de mai mult de patruzeci de ori.
Am scris următoarele despre evaluarea mea despre cartea WJO în ansamblu:
- „Dacă văd o mașină drăguță cu toate garniturile, dar știu că o parte mică care poate provoca un accident atunci când operează vehiculul, nu am încredere în mașină și nu o cumpăr, oricât de ieftină este Prețul poate fi.„Partea” din cartea WJO este că comportamentul homosexual este permis în biserică, în timp ce Cuvântul lui Dumnezeu îi pune pedeapsa cu moartea (vezi Lev 20:13 , 15 , unde nu există nicio referire la sexul religios). Așa că rămân la condamnarea mea la carte, oricât de bună ar conține. S-ar putea să se considere exagerat să condamnăm o carte care conține o mulțime de bune, pentru că există un capitol în care nu este bine. Cu toate acestea, mă lipesc de judecata mea și știu că sunt susținut de o zicală din scriptură: „Un unguent prețios este deja răsfățat de o muscă moartă” ( Pred 10.1 ). ”
Pot adăuga că o mică otravă într-un pahar cu vin gustos îl strică. Acum nu poți selecta otrava dintr-un pahar de vin. O parte din carte poate fi selectată, motiv pentru care am recomandat anumitor persoane să ia act de anumite secțiuni din această carte în această recenzie.
În sfârșit, aceasta: Încrederea mea în fratele WJO ca profesor biblic a fost foarte mare în trecut. În ultimii ani, această încredere a primit diverse puncte de presiune din ceea ce a scris în Cartea de noapte a sufletului și vindecarea bolnavilor . Ceea ce a scris în această carte despre sex în biserică, a provocat, însă, o mare fisură în încrederea mea. Cu greu îl mai pot vedea ca un interpret biblic de încredere. Oricât de rău îmi este! De multe ori mă rog pentru el să se întoarcă din punctele de vedere extreme pe care le-a împărtășit cu noi (și nu numai) în ultimii ani (și nu numai) la modul sănătos de interpretare a scenariului care a caracterizat cărțile sale anterioare.
Recenzie: Nu contează? Ordinea de gen – o construcție culturală sau o intenție a creatorului?
O carte a lui Andreas SteinmeisterAxel Volk
© SoundWords, online din: 28.08.2017Andreas Steinmeister, profesor de istorie pensionat și predicator și autor biblic, ridică din nou fierul potrivit: imaginea biblică a bărbaților și femeilor și relevanța lor în mijlocul unei societăți care a justificat „căsătoria pentru toți” și care se bazează pe ideologia „genului”. Integrarea „este reprogramat pic cu bit.
În primul rând, autorul arată cum o schimbare în gândirea cu privire la rolul femeilor și al homosexualității a pătruns acum în multe părți ale creștinismului evanghelic. Conform convingerii lui A. Steinmeister, această regândire nu a fost realizată printr-un studiu biblic autentic, ci prin orientarea către modurile de gândire ale societății moderne. Pe de altă parte, autorul arată clar la începutul cărții sale că există o singură autoritate de încredere pentru el în întrebările ridicate: cuvântul infailibil al lui Dumnezeu, valabil atemporal în împărțirea rolurilor între bărbați și femei și în niciun fel – așa cum susțin mulți astăzi – depinde timpul și cultura respectivă trebuie „reinterpretat” din nou și din nou.
Prima parte a cărții oferă o prezentare a dezvoltării umanităților, pornind de la epoca iluminismului la feminism până la așa-numita post-modernă și ideologia actuală a „integrării de gen”. Autorul arată cum toate aceste curente au pătruns și în teologie, astfel încât, la început, biserica evanghelică, dar tot mai mult și grupuri bisericești libere, s-au îndepărtat din ce în ce mai mult de temelia biblică în problema genului.
În partea a doua, autorul evidențiază pasajele biblice relevante care spun ceva despre rolurile celor două sexe. El începe cu raportul de creație, arată consecințele căderii și apoi dă numeroase exemple pozitive, unde femeile au devenit o binecuvântare datorită îndeplinirii exemplare a sarcinilor lor. Autorul discută apoi controversatele texte biblice din 1 Corinteni 14.34-40 și 1 Timotei 2.8-15 în mare detaliuunde femeile din comunitate sunt rugate să se supună și să rămână în tăcere. Prin studiile minuțioase ale cuvintelor, el dovedește că toate reinterpretările interdicției de a vorbi nu pot fi justificate din textul inițial al cuvântului lui Dumnezeu, ci că textele trebuie cu adevărat înțelese așa cum au fost văzute în creștinism de secole.
Într-o anexă extinsă, A. Steinmeister comentează mai întâi diverse obiecții și interpretări alternative pe care le-a găsit în alte publicații. Anexele suplimentare se referă la dezvăluirea rezultatelor cercetării științifice asupra diferenței dintre bărbați și femei și problema controversată dacă homosexualitatea este înnăscută sau schimbătoare.
O carte întârziată, s-ar putea gândi, având în vedere „Căsătoria pentru toți” recent adoptată și având în vedere schimbarea rapidă a rolului femeilor în cercurile evanghelice. În mod obișnuit și complet biblic, solid, A. Steinmeister ia poziție asupra acestor tendințe distructive și își dezvăluie fondul.
Exactitudinea studiilor umaniste și a semnificațiilor cuvântului grecesc ar putea fi în același timp privită ca o mică slăbiciune a cărții altfel foarte citibile. Autorul știe cu siguranță că va obține o mulțime de funduri din punct de vedere teologic. Prin urmare, este foarte clar pentru el să-și justifice tezele într-un mod etanș. Dovada extinsă este utilă și pentru alți profesori ai cuvântului și pentru cei responsabili din comunități. Cu toate acestea, pentru cititorul „simplu” creștin, nu este necesară minuțiozitatea în multe locuri și împiedică oarecum curgerea lecturii. Poate că externalizarea unor detalii teologice în anexă ar fi fost un compromis bun. Pe de altă parte, obiecțiile ridicate acolo par uneori atât de absurde încât autorul le-ar fi putut trata mai scurt. Nu orice cititor trebuie să se gândească la interpretările greșite ale unui profesor de teologie care sunt atrași de păr.
De asemenea, trebuie menționat că titlul cărții și textul de pe spate pot ridica așteptări false. Punctul principal al cărții nu este consecințele sociale ale imaginii schimbate de gen, ci mai degrabă întrebarea din cadrul comunității dacă interdicția de a vorbi pentru femei din 1 Corinteni 14.34-40 și 1 Timotei 2.8-15 este încă valabilă și astăzi.
Subiectul ca atare este de cea mai mare importanță pentru fiecare creștin care dorește să continue pe calea credincioasă Bibliei în viitor. Este o carte care dezvăluie evoluții nedorite grave ale creștinismului și care ar trebui să ne alarme pe toți – de aici o recomandare de lectură urgentă!
Cartea poate fi comandată de la Daniel Verlag !
Nu contează?
Ordinea de gen – o construcție culturală
sau o intenție a creatorului?
Număr articol 304607; 14,95 €