Mai multe noutăţi decât în ceilalţi ani au fost prezentate presei agricole din Europa în Paderborn, Germania. Dintre acestea redăm doar câteva.Claas a construit o linie de asamblare deosebit de eficientă pentru noua transmisie continuu variabilă, EQ 200, care va echipa de acum înainte tractoarele Arion 500/600.
Componentele transmisiei sunt prelucrate de roboţi înainte de a fi asamblate. Totul se verifică în standul de testare de la ieşirea de pe linia de asamblare. Calitatea este urmărită cu o stricteţe nemţească. Diverse echipamente monitorizează electronic cuplurile, unghiurile de rotaţie, forţele de apăsare şi alţi parametri. Dacă apare cea mai
mică eroare în fabricaţia sau ansamblarea pieselor, linia de lucru se întrerupe automat şi se reporneşte doar după ce eroarea a fost remediată. Până a o lansa, noua transmisie a fost supusă la mii de ore de test. Acestea au fost efectuate pe un stand de testare de ultimă generaţie, la o putere de 1.000 CP şi un cuplu maxim 150.000 Nm. Standul de testare simulează condiţiile extreme la care vor fi supuse componentele transmisiei în timpul lucrului. Alături, pe un poligon, am putut efectua test-drive-uri cu toate utilajele,
tractoare şi combine de furaje verzi. Arion poate atinge 50 km/h la o turaţie de doar 1.500 rpm Claas şi-a a extins linia tractoarelor cu transmisie continuă variabilă CMATIC şi la gama de tractoare de putere medie Arion 500 şi 600. Acestea acoperă plaja de puteri între 140 şi 184 CP. Noua transmisie,botezată EQ 200, este furnizată de Claas Industrietechnik (CIT), cu sediul în Paderborn, Germania. CIT are o experienţă de peste 55 de ani în dezvoltarea de sisteme de propulsie, electronice şi hidraulice şi a colaborat cu
Claas Tractor, Franţa, pentru adaptarea transmisiei la tractoarele Arion. Acum, Arion poate atinge 50 km/h la o turaţie de doar 1.500 rpm.Xerion 5000, de 530 CP este cel mai puternic tractor care primeşte transmisia continuă Noile tractoare Xerion 4000, 4500 şi
5000 au primit un cadru întreg şi un nou motor. Pe lângă aceasta, pot fi echipate cu două tipuri de transmisii cu variaţie continuă. Ambele sunt construite de ZF, dar au funcţii diferite. De pildă ZF Eccom 4.5 se deplasează înainte şi înapoi la putere şi viteza maxime. Cuplajul pentru priza de putere este standard. În schimb, transmisia ZF Eccom 5 are un preţ mai mic, o greutate redusă cu 700 kg şi este disponibilă fără cuplaj pentru priza de putere, după nevoi. Viteza maximă la mersul cu spatele este de 30 km/h.“Bijuteria “de top, Jaguar 980, va avea inclus sistemul de control automat al vitezei Claas îşi completează oferta cu două game noi de Jaguar, botezate 800 şi 900. Cu acestea, constructorul ajunge la un număr total de 11 modele de combine de recoltat furaje verzi. Jaguarul 800 este
într-un fel fratele mai mic al seriei 900. Combinele din serie arată la fel de bine, sunt dotate cu aceleaşi sisteme de top, doar că nu au aceleaşi puteri. În plus, seria Jaguarul 900 a primit o nouă funcţie, Dynamic Cooling, care permite reglarea automată a turaţiei ventilatorului în funcţie de temperatura apei de răcire, a uleiului hidraulic şi a aerului admis. Combina de top, Jaguar
980, va avea inclus sistemul de control automat al vitezei, folosit de combinele de cereale Lexion.