1-Potopistii nostri au pus tara falita pe roate, ca sa-si vinda strainilor pe 2 parale si pe angajatii din ADMINISTRATIE , PENTRU CA ASTFEL, sa poata FURA ce a mai ramas=dupa ce au pus la pamint agricultura , industria , cercetarea etc; 2-Unde au fost serviciile secrete în timpul jefuirii Ţării?; 3- Omul de afaceri Viorel Cataramă a declarat, la JOCURI DE PUTERE, că, în acest moment, partidele politice din România sunt „structurile mafiote extrem de bine organizate “

 

333
“De şase ani nu există creşteri salariale pe sistemul administraţiei publice locale. Salarizarea execrabilă, jignitore la adresa specialiştilor care lucrează pe diverse domenii,infrunta liberalizarea preturilor  si blocarea cresterii salariale. In momentul acesta puterea de cumpărare este sub jumătatate din cea pe care o aveam la începutul anului 2009. Partea guvernamentală nu vrea să răspundă solicitărilor noastre, deşi declară că are un surplus, un excedent bugetar pe care nici nu-l foloseşte pe investiţii, dar nici pentru creşteri salariale”, a declarat vicepreşedintele Federaţiei Naţionale a Sindicatelor din Administraţie, Romel Neagu. Victor Ponta  a admis că salariile sunt foarte mici, dar a afirmat că nu protestele sunt soluţia problemei.

Secretarul general al FNSA, Bogdan Şchiop, a declarat, marţi, la Cluj-Napoca, într-o conferinţă de presă, că acţiunea de protest este declanşată ca urmare a nepăsării şi dezinteresului manifestate de Guvern faţă de problemele generate de salarizarea deficitară a angajaţilor din administraţia publică locală.

“FNSA organizează, la nivel naţional, o grevă generală de o zi în administraţia locală, în primării şi consilii judeţene, ca urmare a nepăsării şi dezinteresului manifestate de către Guvern faţă de problemele generate de salarizarea deficitară a angajaţilor care îşi desfăşoară activitatea în instituţiile din administraţia publică locală, cea mai slab plătită categorie de salariaţi din sistemul bugetar. Au fost colectate aproape 18.000 de semnături din partea membrilor de sindicat care susţin declanşarea grevei. Activitatea în instituţiile publice va fi întreruptă aproape în totalitate, urmând să asigurăm în ziua grevei generale doar serviciile de decese şi de plată a amenzilor care trebuie achitate în 24 de ore”, a spus Suciu.

Potrivit acestuia, revendicările FNSA privesc reglementarea şi liberalizarea acordării tichetelor de masă sau a normei de hrană pentru toţi salariaţii din administraţia publică începând cu anul 2015 şi majorarea salariilor pentru angajaţii din administraţie, tot începând cu acest an, în proporţie de 10 la sută.

Bogdan Şchiop a afirmat că, după trei ani de guvernare, FNSA a constatat că politicile actualului Guvern cu privire la administraţia publică locală din România nu diferă cu nimic faţă de cele aplicate de către guvernele anterioare, actualul Executiv putând fi considerat “un demn continuator al politicilor prin care se mimează dialogul social”.

Aproximativ 30% din totalul salariaţilor din administraţia publică locală vor intra, joi, în grevă generală, a declarat Petru Dandea, vicepreşedinte al Cartel Alfa, confederaţie sindicală la care este asociată Federaţia Naţională a Sindicatelor din Administraţie.

La greva de joi ar urma să participe aproximativ 29.000 de persoane, adică numărul celor care au făcut, în februarie, o grevă de avertisment, a spus Dandea.

 

După greva generală de o zi, va fi organizat un miting la Bucureşti, în 27 mai, la care sunt aşteptate să participe 3.000 de persoane. De asemenea, va fi organizată o acţiune de strângere de semnături pentru a fi declanşată greva generală pe termen nelimitat în administraţia publică, în octombrie.

“Dacă nu se rezolvă problemele nici după greva de joi, FNSA va organiza în 27 mai un miting cu peste 3.000 de persoane în Bucureşti, în Piaţa Victoria. Se va trece la strangerea de semnătuti pentru declanşarea grevei generale pe termen nelimitat în administraţia publică locală în septembrie sau octombrie”

Reprezentanţii federaţiei spun că nu înţeleg de ce preşedintele  Iohanis a chemat sindicatele la discuţie joi, exact când ei declanşează greva generală de o zi.

“Nu ştiu de ce a ales ziua de joi. E clar că pe noi ne deranjează acest lucru, dar vom merge la discuţii şi îi vom comunica problemele cu care ne confruntăm”, a spus Dandea.

El mai spune că reprezentaţii Guvernului acuză FNSA de faptul că ar organiza ilegal greva de joi. El explică, însă, că sindicatele nu au voie să facă grevă pentru a cere aprobarea unui act normativ, însă în acest caz confederaţia sindicală cere aplicarea unei legi deja aprobată, respectiv Legea salarizării unitare.

“Am încercat să găsim soluţii prin dialog cu Guvernul României la problemele grave din administraţia publică, generate de neaplicarea Legii 284/2010 a salarizării unitare. Neaplicarea an de an a legii a dus la o situaţie extrem de gravă în administraţia publică. Mai mult de 20 de clase de salarizare sunt sub pragul salariului minim pe economie, iar prin creşterea salariului minim şi neaplicarea legii, peste 25% din funcţionarii publici şi personalul contractual sunt în zona salariuului minim pe economie, adică sub 1.000 de lei”, a mai spus Dandea.

FNSA a declanşat, în luna ianuarie, conflictul colectiv de muncă, a înştiinţat Guvernul despre acest lucru, iar în luna februarie a organizat o grevă de avertisment, care a presupus întreruperea programului de lucru timp de o jumătate de oră în primării, consilii judeţene şi instituţii subordonate acestora.

Guvernul propune, într-o nouă lege a salarizării, un salariu minim brut de 1.200 lei şi unul maxim brut de 22.000 lei, repartizate pe cinci clase de salarizare, sindicatele acuzând însă Executivul de incompetenţă pentru faptul că introduce eronat unele profesii în categoria meseriilor necalificate.

Cele cinci clase de salarizare ar urma să includă de anul viitor, conform propunerii guvernamentale, persoanele necalificate, cu un salariu minim brut de 1.200 lei, persoanele cu studii medii sau care au absolvit şcoli profesionale, fără bacalaureat, persoanele cu studii medii cu bacalaureat, persoanele cu studii superioare de scurtă durată (precum asistent medical, arhivar, grefier) şi persoanele cu studii superioare de lungă durată (precum medicul, profesorul, dar şi preşedintele ţării, parlamentarul şi ministrul), pentru această ultimă categorie fiind propus salariul maxim, de 22.000 lei brut.

Ministrul Muncii,  Doamna Plumba a anunţat recent că numărul claselor de salarizare din sistemul bugetar va fi redus de la 111 la doar 5 clase, proiectul legii salarizării urmând să fie finalizat până la sfârşitul anului.

La sfârşitul lunii ianuarie, Guvernul a decis înfiinţarea unui grup de lucru care să revizuiască Legea salarizării unitare, astfel încât noile prevederi să fie aplicate începând cu anul viitor.

Conform Ministerului Muncii, din 1.186.000 de bugetari, circa 923.000 au un salariu net sub 1.250 lei, iar majorarea salariului minim pe economie a condus în sectorul bugetar la suprapunerea unor clase de salarizare, fapt ce necesită o corecţie.

Legea-cadru a salarizării personalului plătit din fonduri publice a fost aprobată în 2010, cu un eşantion reprezentativ de 260 posturi din toate domeniile de activitate, iar pe baza evaluării acestui eşantion a fost creată o nouă ierarhie a posturilor, atât între domeniile de activitate, cât şi în cadrul aceluiaşi domeniu.

Raportul dintre salariul minim şi cel maxim în sectorul bugetar a fost stabilit de la 1 la 15, numărul claselor de salarizare a fost limitat la 110, iar sporurile, compensaţiile, primele şi indemnizaţiile au fost plafonate astfel încât salariul de bază să constituie partea majoritară a câştigului.

Din cauza constrângerilor financiare, salariile personalului bugetar nu au putut fi însă stabilite niciodată prin înmulţirea coeficienţilor de ierarhizare cu valoarea de referinţă, astfel încât până în prezent au fost păstrate salariile avute anterior intrării în vigoare a Legii-cadru.

 

 2-Unde au fost serviciile secrete în timpul jefuirii Ţării?

După evenimentele din dec.’89 românii au început să se organizeze, conform noilor orientări. Sigur, nu am rămas nici un moment fără servicii de securitate, de informaţii externe, informaţii ale armatei, poliţiei ş.a.m.d.. Totodată am avut Procuratură, judecătorii, Parlament etc. Toate aceste instituţii enumerate de mine au fost şi sunt plătite cu bani grei, fiecare salariat primea şi primeşte de 7-12 ori salariul mediu pe economie. Cu toate acestea, rezultatele muncii lor ,sunt egale cu zero. Cum poate fi altfel percepută munca de culegere de informaţii, de anchetare şi judecare a infracţiunilor de corupţie, decât ca tolerantă. O spun cu toată răspunderea. Munca lor a fost inexistentă, dacă nu cumva au ţinut de „şase” celor care furau.

 

Nu îmi pot explica cum a putut fi furată toată industria şi retrocedată de trei ori suprafaţa de pământ a ţării, fără ca aceste organe, bine remunerate, să nu vadă nimic. Unde au fost, cu ce s-au ocupat, de ce nu au văzut, dacă au văzut, de ce nu au sesizat organele de cercetare penală, dacă au sesizat şi nu s-au luat măsuri, de ce nu au informat opinia publică, ori alte organe ce trebuiau să le controleze pe cele informate? Cum puteau fi mânuiţi saci întregi cu bani, fără ca organele de securitate să le vadă? Este posibil ca o parte din bani să fi fost transportaţi sub oblăduirea lor.

Mă îngrozesc când văd câţi hoţi la vedere erau şi sunt. Presa la început timidă, apoi din ce în ce mai virulentă a demascat aceste furturi şi acte de corupţie. Nimeni nu a vrut să ia în seamă aceste semnale. Abia acum, după 25 de ani, a început să se facă oarece cercetări penale, hora tinde să se lărgească, din ce în ce mai mulţi „dansatori” intră în ea.

Nu trebuie tolerată inactivitatea serviciilor de informaţii, ori a celor de anchetă penală, undeva s-a fraternizat cu infractorii. Undeva pe firul acestor samavolnicii, hoţii au fost complici cu paznicii, numai aşa se explică fenomenul atât de extins al corupţiei la nivelul cel mai înalt al ţării. Suntem abia la începutul anchetelor, mulţi vor mai fi demascaţi, dar nu de procurorii, ci de complicii lor.

Procuratura, spre mirarea tuturor, nu are dovezi concrete împotriva cuiva, ci numai ceva stenograme, ca rezultat al interceptărilor şi multă presiune asupra suspecţilor, prin reţinerea, apoi arestarea şi depunerea în arestul de la poliţie. Trecerea bruscă din mediul ultraelegant în care trăiau la mediul din arest cu WC-ul turcesc în colţul camerei ,e mai mult decât e necesar pentru a determina pe presupusul vinovat să „dea pe goarnă” tot ce ştie şi ceva în plus.

Discuţii între anchetator şi învinuit pot fi de genul: „ spune tot ce şti, cutare te-a dat în primire, acum doarme pe perna lui şi cine ştie, poate îţi „vizitează” nevasta. Treaba ta, dacă îţi place la noi stai cât vrei, eu nu mă grăbesc, aştept până te decizi să vorbeşti, cum „dai în gât” pe cineva şi spui tot ce ai făcut, eu fac cerere la instanţă să anuleze mandatul de arestare şi să stai sub control judiciar, ori în arest la domiciliu, indiferent în care din situaţii vei fi, dormi pe perna ta, lângă amantă,iubită, soţie, ce ai tu acolo”. Şi uite aşa, prin presiunea psihică asupra învinuiţilor, se conturează dosarul penal. În acest caz, unde este munca procurorilor şi a serviciilor?

Mă aşteptam ca anchetatorii să aibă dovezi imbatabile, cu atât mai mult, cu cât faptele sunt petrecute cu mulţi ani în urmă. Lipsa dovezilor arată superficialitatea cu care au fost tratate aceste probleme.

Cred că se impune, deoarece anchetele se apropie de fostul şef al statului, ca şefii, DNA şi Procuraturii Generale să DEMISIONEZE, pentru a nu se creea suspiciunea că ar putea influenţa anchetele în favoarea celui ce i-a numit în respectivele funcţii.

Un asemenea gest ar fi unul de sănătate morală a instituţiilor statului. Sunt convins că nu vor proceda aşa, pentru că, probabil, nici ei nu sunt departe de anumite bănuieli.

Faptul că statul nostru, noi toţi, am plătit nişte oameni din: serviciile secrete, procuraturii, poliţie,cu salarii uriaşe pentru a ne apăra de hoţi, iar ei pur şi simplu ne-au luat banii, ne-au păcălit şi-au râs de noi, în timp ce noi strângeam cureaua, ei strangeau averi uriaşe; mă determină să cer o anchetă minuţioasă asupra acestor lucruri.

Bine, dar cine va face parte din comisia de anchetă, mai putem avea încredere în oamenii din Parlament, în cei din CSM, ori Inspecţia juridică? Dumnezeu să mă ierte, poate mai sunt oameni cinstiţi printre ei, poate chiar toţi cei care nu sunt atinşi de DNA sunt cinstiţi, dar cine garantează acest lucru? Deocamdată observ că rândurile, parlamentarilor, procurorilor, judecătorilor ale preşedinţilor de consilii judeţene, ale primarilor, consilierilor, prefecţilor, oamenilor de afaceri, ale foştilor miniştrii, se răresc pe zi ce trece.

În această situaţie mai pot avea încredere în cineva? Cei rămaşi, probabil că nu le-a venit rândul, ori sunt cinstiţi? Care să fie adevărul? Un lucru e clar, trebuie demarat proiectul public-privat de construire a noilor penitenciare, bine ar fi ca aveste construcţii să fie făcute din banii viitorilor „oaspeţi” şi nu din banii poporului.

În curând vom avea în Penitenciare o Uniune a Scriitorilor şi un guvern din umbră.

La mai mare!

 

 

3- Omul de afaceri Viorel Cataramă a declarat, la JOCURI DE PUTERE, că, în acest moment, partidele politice din România sunt „structurile mafiote extrem de bine organizate

 

„Eu am făcut o expertiză clară şi îmi asum responsabilitatea să spun că toate, dar absolut toate partidele politice din România sunt structuri mafiote. Nu ai nicio şansă să primeşti o funcţie decat dacă aderi la acest sistem mafiot de gaşcă”, a declarat Viorel Cataramă la România TV.

„România este în capitalism. Regulile capitalismului funcţionează în România. Dacă discutăm strict de sectorul particular, privat, care nu are legătură cu statul, nu face afaceri cu statul, el funcţionează după regulile economiei de piaţă şi într-un capitalism în România. Problema României nu este asta. România are o singură mare problemă care nu s-a discutat până acum niciodată pe fond. Şi din această problemă derivă toate nenorocirile care sunt în România. Problema României este salariul minim, de 900 de lei, 200 de euro. Asta este problema României, ţară a UE, salariul extrem de mic. Generează toate probleme care se discută zi de zi în ultimii 25 de ani. De ce avem salariul aşa mic? Ce au alţii şi nu avem noi? Dacă discutăm de România, constatăm că avem de toate. Nu ne lipseşte nimic, în comparaţie cu alte ţări care au mai puţin decât noi. Şi totuşi noi avem cel mai mic salariu din UE. Răspunsul vine aproape firesc. Avem o clasă politică care a ajuns să fie detestată de populaţie pe bună dreptate. Avem partide politice şi instituţii, cum e Parlamentul, care au ajuns să fie detestate de populaţie. Trebuie să spunem că vinovaţi pentru această situaţie sunt partidele politice, partide politice care, fără excepţie, în ultimii 25 de ani, nu au făcut ce trebuie pentru România şi nu au pus degetul pe rană. Nu au făcut nimic să crească acest salariu, nivelul de trai care să ne ducă şi pe noi într-o altă lume a bunăstării şi a civilizaţiei”, a spus Cataramă.

Omul de afaceri a mai declarat că partidele politice sunt „structuri mafiote”.

„În acest moment, partidele politice sunt structurile mafiote cel mai bine organizate din România. Structuri mafiote extrem de bine organizate. O persoană independentă, competentă şi capabilă nu poate intra într-o astfel de structură, iar dacă intră este imediat rejectată, dată la o parte, de aceste structuri. Aproape toate partidele care au guvernat România au lăsat şi au perpetuat sistemul de furt din banul public”, a spus Cataramă.

Viorel Cataramă atrage atenţia că 80% din banul public se fură.

„În acest moment, până la 80% din banul public a ajuns să se fure, să dispară. Dau un exemplu. În Elveţia, un kilometru de autostradă costă 2-3 milioane de euro. În România, costă 30-35 de milioane. În România, deszăpezirea costă de 10 ori mai mult decât în Finlanda. De ce e posibil acest lucru? Pentru că legislaţia permite persoanelor aflate în funcţii să semneze, să organizeze în mod incorect licitaţii, să modifice contractele de licitaţii o dată câştigate. Niciun preşedinte român şi niciun partid politic care a guvernat nu a dorit să schimbe această legislaţie”, a mai spus Viorel Cataramă.

Miercuri, 4 Iunie 2014

Jocuri de putere-Viorel Cataramă, Realitatea TV, 4 Iunie 2014

sursa si articol complet: Ziarul Fapta

 

Adauga un comentariu

Nume*

Adresa de email* [Nu va fi publicata]

Comentariu*