1. In zadar,Dragoș Frumosu ,trimbiteaza DESTEPTAREA prin pustia parla-guvernamentala: „ Elaborarea strategiei de securitate alimentară trebuie să devină o prioritate” (continuare pe www.informatii-agrorurale.ro/ Agropedia)

(Revista Informatii Agrorurale va ofera ,fara bani,spatiul pentru publicat orice text si  oferte sau cereri la Anunturi Gratuite  pe www.informatii-agrorurale.ro)

 

xxxxxxx 2. Dacă guvernul nu va lua   măsuri care să salveze  sectorul românesc al cărnii ,ajungem  în pragul colapsului   
 3 .Ilie Van, președintele UNCPR, a spus că, ”atât timp cât prețul la raft al unui kilogram de carne de pasăre a scazut sub pretul de cost, cu tot cu TVA, fermele din avicultură își văd sfârșitul aproape”
  
4 .Ilie Van, Presedintele Uniunii  Crescătorilor de Păsări din România dezvaluie ca “Menținerea TVA la 24% la carnea de pasăre va aduce pierderi directe la bugetul de stat de 61,3 milioane de euro” 
 5 . Coface anunța că aproximativ 40% dintre companiile care activează în sectorul cărnii au înregistrat o scădere a cifrei de afaceri
6 .Ce interese au FMI,Guvernul  si cele 10 Companii care controleaza mancarea in lume – ca sa ne mearga bine industria carnii din Romania?
(continuare pe www.informatii-agrorurale.ro/Agropedia)
 7 . O “mâna” de corporaţii controlează aproape tot ceea ce cumpărăm de mâncare  si totodata, anual ne “hranesc” cu  263,7 milioane de tone de gaze cu efect de seră
  8 . Incasarile Barosanilot Comercianti reprezintă de zece ori Produsul Intern Brut (PIB) al României 
9. Nu stati locului ,pentru ca   Romania  este unica in lume care maninca hrana impanata cu   TVA cea mai mare ,in timp ce in Marea Britanie, Irlanda şi Malta, TVA la carne este  zero
 10. Sorin Minea, preşedintele Romalimenta recunoaste ca  „Orice impozit pus pe mâncare este unul ticălos”
 11. Ioan Ladoşi, APCPR: „Avem cel mai mic preţ la carne din Europa”

  6 .Ce interese au FMI,Guvernul  si cele 10 Companii care controleaza mancarea in lume – ca sa ne mearga bine industria carnii din Romania?

La nivel global sunt citiva jucatori care dicteaza,care fac si desfac preturile,investitiile,desfacerea,aprovizionarea etc.In tarile civilizate ale lumii,agricultura si industria productiei alimentare  primesc  o concentrare de atentie,de capital ,facind  ca  asemenea     companii   procesatoare sa ocupe Topul celor care dicteaza gustul  mancarii  in toata lumea . In raportul sau, “In spatele brandurilor” (“Behind de Brands”), Oxfam International a facut TOPUL celor 10 dintre cele mai mari si influente companii producatoare de alimente si bauturi din lume.     Wall Street a analizat zece companii care controleaza mancarea pe glob si a adaugat informatii privind veniturile, profitul net, totalitatea activelor si angajatii acestora  .

 7 . O “mâna” de corporaţii controlează aproape tot ceea ce cumpărăm de mâncare  si totodata, anual ne “hranesc” cu  263,7 milioane de tone de gaze cu efect de seră

Iata companiile care detin controlul mancarii pe glob:Associated British Food PLC ocupa primul loc .Are venituri de peste  21 miliarde $,cu un profit de aproape un miliard $ .Numarul de angajati este 112.652.Associated British Food PLC detine fabrici de zahar, vinde ingrediente alimentare pentru clienti agro si din industrie, produce bunuri de larg consum cum ar fi uleiul de porumb Mazola si ceai Twinings.Urmeaza Coca-Cola, PepsiCo, Unilever, Danone, Mars, Mondelez International, Kellogg’s, General Mills, Nestle şi Associated British Foods.“O mână” de corporaţii controlează aproape tot ceea ce cumpărăm de mâncare ,dar tot aceste firme au emis anul trecut 263,7 milioane de tone de gaze cu efect de seră. Dacă ele s-ar afla într-o singură ţară, acea ţară ar fi pe locul 25 în topul celor mai poluante state din lume.  Industria alimentară aduce încasări de 1,38 trilioane de dolari marilor lanţuri de magazine – se arata  într-o analiză publicată luni de agenţia americană de ştiri Bloomberg în ediţia electronică. 

   8 . Incasarile Barosanilor Comercianti reprezintă de zece ori Produsul Intern Brut (PIB) al României


 

Pe primul loc în Europa se situează compania britanică Tesco, având încasări anuale de peste 100 de miliarde de dolari. Pe locul doi se află francezii de la Carrefour, cu venituri anuale de aproximativ 99 de miliarde de dolari. Podiumul este încheiat tot de o companie din Franţa, Casino Guichard-Perrachon, cu încasări totale anuale de 64,6 miliarde de dolari.
Peste ocean, în America de Nord, topul lanţurilor de supermarketuri este condus de compania americană Kroger, cu venituri anuale de peste 98 de miliarde de dolari, urmată de lanţul se magazine Safeway, tot din SUA, cu venituri totale anuale de 36 de miliarde de dolari, şi de firma canadiană Loblaw care înregistrează încasări anuale de circa 31 de miliarde de dolari.

 

  9. Nu stati locului ,pentru ca   Romania  este unica in lume care maninca hrana impanata cu   TVA cea mai mare ,in timp ce in Marea Britanie, Irlanda şi Malta, TVA la carne este  zero

Valori mici au si cei din Polonia, Croaţia şi Cipru de 5%, în Franţa – 5,5%, în Portugalia, Belgia şi Olanda – 6%, în Germania – 7%, în Ungaria – 18% şi în Bulgaria – 20%.Diferenţa atât de mare între TVA de la noi şi TVA de la vecinii noştri europeni scade considerabil competitivitatea producătorilor români.Daca mai adaugam faptul ca ei obtin carnuri cu dobinzi mici,dar si cu subventiile cele mai mari,intelegem cit de inegala este concurenta .Si,in plus, procesatorii nu pot creşte producţia si din  cauza impozitelor ridicate.

„Aşa cum era şi normal, marii procesatori din vestul ţării au început să cumpere carne de peste graniţă, pentru că este mai ieftină. Crescătorii din zonă, care sunt acum ameninţaţi de faliment, aşteaptă ca statul să ia măsuri pentru ameliorarea situaţiei”, susţin reprezentanţii sectorului şi iniţiatorii campaniei „Taie TVA!”.

 10. Sorin Minea, preşedintele Romalimenta recunoaste ca  „Orice impozit pus pe mâncare este unul ticălos”

Sorin Minea, preşedinte Romalimenta, a criticat dur taxa pe valoare adăugată percepută pentru alimente. Domnia sa consideră că orice creştere de impozit pe alimente este o greşeală paradoxală. „Un impozit pe mâncare este un impozit ticălos pentru că orice cetăţean are dreptul de a cumpăra orice doreşte la un preţ rezonabil ca să supravieţuiască. Cred că o scădere rapidă a TVA la carne va aduce un consumator mai fericit, Guvernul va avea mai mulţi bani şi industria alimentară românească va putea concura cu industriile similare din Europa. România rămâne ca o insulă cu una dintre cele mai mari taxe pe valoarea adăugată din Europa”, a declarat reprezentantul Romalimenta.

Potrivit acestora, reducerea TVA pentru carne şi produsele din carne este şi o bună soluţie de luptă împotriva evaziunii fiscale, care în prezent depăşeşte 450 de milioane de euro. Alex Jurconi, preşedintele Federaţiei Naţionale PRO AGRO, a explicat: „Trebuie să ne asumăm realist o foaie de parcurs. Vor fi europarlamentarele şi este limpede că, în următoarele 30-45 de zile, politicienii vor fi puţin dispuşi să aibă un dialog pe teme tehnice cum este scăderea TVA. Urmează misiunea FMI din vară, iar până atunci există suficient timp pentru ca noi, asociaţiile, împreună cu partenerii noştri – Camera Consultanţilor Fiscali şi Asociaţia Marilor Reţele de Supermarketuri – să construim un document de suport. Va fi o primă intervenţie a guvernanţilor către partenerii internaţionali”.

 

 11. Ioan Ladoşi, APCPR: „Avem cel mai mic preţ la carne din Europa”

 

Potrivit preşedintelui Asociaţiei Producătorilor de Carne de Porc din România (APCPR), Ioan Ladoşi, România are la carne cel mai mic preţ din Europa, la poarta fermei, respectiv 4,5 -5,8 lei pe kg. De aceea ,Mulţi cumpără carne din Ungaria, unde TVA este 5%, nu 24%, dar şi din cauza evaziunii fiscale. Dacă nu gândim pe termen mediu şi lung o să ajungem o ţară de consumatori , a spus domnia sa. Reprezentanţii companiilor şi cei ai patronatelor de profil consideră că reducerea TVA la carne, preparate din carne şi peşte este cea mai importantă măsură ce ar trebui aplicată în perioada următoare şi care ar putea avea efecte extrem de benefice asupra acestor industrii, mai ales că sectorul se confruntă şi cu o evaziune fiscală pe măsură, respectiv de 40% din piaţă. Campania este susţinută de Federaţia Naţională PRO AGRO împreună cu Asociaţia Română a Cărnii (ARC), Asociaţia Producătorilor de Carne de Porc din România (APCPR), Uniunea Crescătorilor de Păsări din România (UCPR), în colaborare cu Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR).

Adauga un comentariu

Nume*

Adresa de email* [Nu va fi publicata]

Comentariu*