1 .Acordarea subvențiilor din sectorul agricol se va face daca ai cadastrarea platita-dar cum asta te costa mai mult decit pretul pamintului , te lecuiesti de toate

ee 2.Politica Agricolă Comună (PAC) 2015 – 2020  impune noi  reglementări care trebuie respectate de fermieri ,daca vor sa  acceseze plățile directe
 3 .Noi gloabe puse de cei mari,pentru  ca  amarastenii sa poata  “beneficia “de plățile directe în perioada 2015-2020

   1 .Acordarea subvențiilor din sectorul agricol se va  face  daca ai  cadastrarea platita-dar cum asta  te costa mai mult decit pretul pamintului ,te lecuiesti de toate

 

Din 2020, subvențiile agricole vor fi plătite pe fermă și nu pentru fiecare unitate de măsură, așa cum este situația acum , motiv pentru care, în anii următori trebuie finalizat cadatrul național. Fiecare bucățică de  pamint    trebuie intabulat! ”Dacă nu avem finalizată cadastrarea până în 2020, plățile nu se mai fac pe unitatea de suprafață și este logic pentru că, nefăcându-se pe unitatea de suprafață sau pe cap de animal, ci pe exploatație, nu o să mai poți să dovedești exploatația ta.

 

 2.Politica Agricolă Comună (PAC) 2015 – 2020  impune noi  reglementări care trebuie respectate de fermieri ,daca vor sa  acceseze plățile directe

 

 

Schemele de plăti directe care se acordă ca mecanisme de susținere a producătorilor agricoli, sunt următoarele:
• Schema de plată unică pe suprafață;
• Ajutor național tranzitoriu -ANT;
• Plata redistributivă;
• Plata pentru practici agricole benefice pentru climă și mediu
• Plata pentru tinerii fermieri;
• Schema de sprijin cuplat;
• Schema simplificată pentru micii fermieri.

Sprijinul financiar va fi acordat doar fermierilor activi, persoane fizice sau juridice sau grupuri de persoane fizice sau juridice care pot dovedi dreptul legal de a utiliza exploatația si care desfășoară în cadrul exploatației lor o activitate agricolă – cultivă terenul și cresc animale, mențin prin tehnologii uzuale suprafața agricolă în condiții adecvate pentru pășunat sau cultivare sau efectuează activități minime pe suprafețele agricole menținute în mod obișnuit într-o stare adecvată pentru pășunat sau cultivare.

Fermierii care, în anul anterior de plată, au primit plăți directe care nu depășesc cuantumul de 5.000 euro sunt considerați fermieri activi (cf. art. 9.4. – R. 1307/2013). Cuantum este stabilit la nivel național.

La lista excluderilor de la plată, impusă la nivel UE (cf. art. 9.2. paragraf 1 – R. 1307/2013), România a propus includerea unor întreprinderi sau activități neagricole similare – firme/companii de construcții, Regia Națională a Pădurilor, administratori de păduri private, penitenciare, UAT-uri (comune, municipii, orașe, județe).

În cazul beneficiarilor care, în anul anterior de plata, au primit plăți directe ce depășesc cuantumul de 5000 euro si se regasesc pe lista excluderilor de la plata, acestia pot devini fermieri activi dacă dovedesc ca activitatea agricolă desfășurată în exploatația lor reprezintă principala lor activitate, astfel:
• cuantumul anual al plăților directe este cel puțin 5% din veniturile sale totale obținute din activități neagricole în cel mai recent an fiscal pentru care sunt disponibile astfel de dovezi, sau
• veniturile totale obținute în cadrul exploatației din activitățile agricole reprezintă cel puțin o treime din veniturile totale obținute în cel mai recent an fiscal pentru care sunt disponibile astfel de dovezi;

1.SCHEMA DE PLATĂ UNICĂ PE SUPRAFAŢĂ, potrivit Regulamentului (UE) nr. 1307/2013, Art. 36, constă în acordarea unei plăți unice pe hectarul eligibil declarat de fermier, plătibilă anual și decuplată de producție. Pentru a beneficia de această plată, fermierii trebuie să respecte și alte condiții față de cele enumerate anterior, dintre care amintim:
– să depună cererea de plată cu date corecte și complete, împreună cu toate documentele solicitate de Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură;
– să respecte normele de eco-condiționalitate;
– fermierii care în anul anterior anului depunerii cererii de plată, au primit plăți directe de peste 5000 euro, să ateste cel puțin calitatea de persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale, sau întreprinderi familiale conform Ordonanței de urgenţă a Guvernului nr. 44/2008 privind desfășurarea activităților economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale, cu modificările şi completările ulterioare;
Pentru această schemă RO alocă minim 47 % din plafonul național anual FEGA.

2.AJUTOARELE NAȚIONALE TRANZITORII, potrivit Regulamentului (UE) 1307/2013, Art. 37, reprezintă plăti suplimentare care se acordă din bugetul național fermierilor din sectoarele vegetal și zootehnic care au beneficiat de plați naționale directe complementare în anul 2013. Condițiile de acordare a ajutoarelor naționale tranzitorii sunt identice cu cele autorizate pentru acordarea plăților aferente anului 2013.

3.PLATA REDISTRIBUTIVĂ, potrivit Regulamentului (UE) 1307/2013, Art. 41 – 42, P reprezintă o plată anuală destinată fermierilor care au dreptul la plata unică pe suprafață. Plata redistributivă se adaugă plății unice menționată la punctul 1, este plătibilă o dată pe an și este decuplată de producție.
Nu beneficiază de plata redistributivă fermierii care au creat condiţii artificiale pentru a beneficia de sprijin, respectiv care și-au împărțit exploatațiile după 18 octombrie 2011 doar în scopul de a beneficia de plata redistributivă, sau fermierii ale căror exploatații sunt rezultatul împărțirii respective.
Plata redistributivă se acordă pentru primele 30 de ha, indiferent de mărimea exploatației și se alocă gradual, pe două nivele – pentru primele 5 ha și pentru restul de 25 ha.
Pentru această plată RO alocă circa 5,3 – 5,7% din plafoanele naționale FEGA 2015 – 2020.

  1. PLATA PENTRU PRACTICI AGRICOLE BENEFICE PENTRU CLIMĂ ŞI MEDIU, potrivit Regulamentului (UE) 1307/2013, Art. 43-47 (plata pentru înverzire) este o plată care se acordă fermierilor eligibili pentru plata unică menționată la punctul 1 și care trebuie să aplice în mod obligatoriu pe hectarelele lor eligibile, începând cu 1 ianuarie 2015, următoarele practici agricole benefice pentru climă și mediu:
    • Diversificarea culturilor – presupune existența a 2 culturi diferite pe exploatațiile care dețin teren arabil între 10 și 30 ha și existența a 3 culturi diferite pe exploatațiile care dețin peste 30 ha de teren arabil; exploatațiile care dețin teren arabil sub pragul de 10 ha se califică automat pentru această componentă a plății pentru înverzire;
    • Menţinerea pajiștilor permanente existente la nivel național;
    • Prezenţa unei zone de interes ecologic (Z.I.E) pe suprafața agricolă – se aplică exploatațiilor care dețin peste 15 ha teren arabil; fermierii trebuie să se asigure de faptul că cel puţin 5% din terenul arabil al exploatației este acoperit cu una sau mai multe dintre zonele de interes ecologic listate mai jos
  2. PLATA PENTRU TINERII FERMIERI, potrivit Regulamentului (UE) 1307/2013, Art. 50-51, presupune acordarea unei plăți anuale fermierilor eligibili pentru plata unică, menționată la punctul 1 și care se califică pentru condițiile specific acestei scheme:
    a) se stabilesc pentru prima dată într-o exploataţie agricolă ca şef de exploataţie sau care sau stabilit deja în cei cinci ani anteriori primei depuneri a unei cereri în cadrul schemei de plată unică pe suprafaţă, menționată la punctul 1 și
    b) care nu au mai mult de 40 de ani în anul depunerii cererii de plată Pentru această plată RO alocă 2% din plafonul național anual FEGA.
  3. SCHEMA DE SPRIJIN CUPLAT se acordă potrivit Regulamentului (UE) 1307/2013, Art. 52-55, numai în acele sectoare sau în acele regiuni în care anumite tipuri de agricultură sau anumite sectoare agricole care sunt deosebit de importante din motive economice, sociale sau de mediu sunt afectate de anumite dificultății.
    Sectoare şi producții vizate: culturi proteice, leguminoase pentru boabe, cânepă, orez, semințe, hamei, sfeclă de zahăr, fructe și legume, lapte, carne de oaie și capră, carne de vită și mânzat, viermi de mătase
    Pentru această schemă, RO alocă 13,7% în anul 2015 și 14,9% în anul 2020 din plafonul național anual FEGA.
  4. SCHEMA PENTRU MICII FERMIERI potrivit Regulamentului (UE) 1307/2013, Art. 61-65 presupune acordarea unei plăți anuale fermierilor eligibili pentru plata unică, menționată la punctul 1, cu respectarea următoarelor reguli:
    Fermierul primește un cuantum al plăților directe egal cu valoarea§ totală a plăților la care fermierul are dreptul în fiecare an (plata unică pe suprafață, ANT, plata redistributivă, plata pentru înverzire și, după caz, plata pentru tinerii fermieri și sprijinul cuplat), dar nu mai mult de 1250 euro;
    Pe durata participării la schemă, micii fermieri:§
    a) sunt exceptați de la utilizarea practicilor agricole benefice pentru climă și mediu;
    b) nu li se aplică sancțiuni administrative pentru nerespectarea normelor de ecocondiționalitate;
    c) păstrează pe cel puţin un număr de hectare eligibile care corespunde numărului de hectare eligibile declarate în 2015.
    După cel puțin un an, fermierii pot opta să treacă la schema pentru micii fermieri din PNDR, schemă care prevede acordarea a 120% din nivelul plaților directe la care fermierul are dreptul, dacă acesta se angajează să transfere definitiv altui fermier întreaga lor exploatație.

Precizare: Propunerile prezentate din nota MADR și prezentate în acest articol pot suferi adaptări/modificări/etc. urmare analizei realizate de Comisia Europeană.

 3 .Noi gloabe puse de cei mari,pentru  ca  amarastenii sa poata  “beneficia “de plățile directe în perioada 2015-2020

 

Pentru a beneficia de acordarea de plăţi directe în perioada 2015-2020, fermierii trebuie să fie înscrişi în Registrul unic de identificare, administrat de APIA, să depună cerere unică de plată în termen şi să îndeplinească următoarele condiţii generale:

  1. a) să exploateze un teren agricol cu o suprafaţă de cel puţin 1 ha, suprafaţa parcelei agricole să fie de cel puţin 0,3 ha, iar în cazul serelor, solariilor, viilor, livezilor, culturilor de hamei, pepinierelor, arbuştilor fructiferi, suprafaţa parcelei agricole trebuie să fie de cel puţin 0,1 ha.
    b) pentru culturile sau plantațiile care se înființează începând cu anul de cerere 2018, să facă dovada că utilizează sămânță /material săditor certificat oficial în conformitate cu Legea nr. 266/2002 privind producerea, prelucrarea, controlul şi certificarea calităţii, comercializarea seminţelor şi a materialului săditor, precum şi testarea şi înregistrarea soiurilor de plante, republicată, publicată în Monitorul Oficial al României Partea I, nr. 239/2014, cu excepția fermierilor participanți la schema pentru micii fermieri.
    c) fermierii care în anul anterior anului depunerii cererii unice de plată, au primit plăți directe de peste 5000 euro, să ateste cel puțin calitatea de persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale, sau întreprinderi familiale conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 44/2008 privind desfăşurarea activităţilor economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale, cu modificările şi completările ulterioare;
    d) să declare toate parcelele agricole, cu excepția celor care au suprafața mai mică de 0,1 ha și care însumate nu depășesc 1 ha precum și zonele de interes ecologic care contribuie la aplicarea practicilor benefice pentru climă și mediu.
    e) să declare la depunerea cererii unice de plată datele de identificare și de contact actualizate și să notifice APIA despre modificarea acestora în termen de 15 zile calendaristice de la modificare;
    f) persoanele juridice trebuie să notifice APIA în termen de 15 zile cu privire la modificările apărute în înregistrările de la Oficiul Național al Registrului Comerțului privind: administratorul/administratorii, sediul social, obiectul de activitate;
    g) orice modificare a datelor declarate în cererea unică de plată și în documentele doveditoare survenită în perioada cuprinsă între data depunerii cererii şi data acordării plăţii se comunică în termen de 15 zile, în scris, la APIA.
    h) să înscrie, sub sancţiunea legii penale, date reale, complete şi perfect valabile în formularul de cerere unică de plată şi în documentele anexate acesteia privind lista suprafeţelor și/sau efectivele de animale;
    i) să fie de acord ca datele din formularul de cerere unică de plată să fie introduse în baza de date a Sistemului Integrat de Administrare și Control, procesate şi verificate în vederea calculării plăţii şi transmise autorităţilor responsabile în vederea elaborării de studii statistice şi de evaluări economice, în condiţiile Legii nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, cu modificările şi completările ulterioare;
    j) să fie de acord ca datele personale, datele înscrise în cererea unică de plată despre suprafețe și animalele din exploatație să facă obiectul controalelor administrative încrucișate cu bazele de date ale altor autorități publice cu competențe în gestionarea acestor tipuri de date;
    k) să respecte normele de ecocondiționalitate stabilite prin legislația națională în baza prevederilor art. 93 și Anexei II la Regulamentul 1306/2013, pe toată suprafaţa agricolă a exploataţiei;
    l) să prezinte la depunerea cererii unice de plată sau a modificărilor aduse acesteia, documentele necesare care dovedesc utilizarea legală a terenului agricol, inclusiv a terenurilor care conțin zone de interes ecologic, precum și a animalelor. Aceste documente trebuie să fie încheiate înaintea depunerii cererii unice de plată și trebuie să fie valabile cel puțin până la data de 1 decembrie a anului de cerere;
    m) să furnizeze toate informaţiile solicitate de APIA în termenele stabilite de aceasta;
    n) să permită efectuarea controalelor de către APIA sau de către alte instituții abilitate în acest sens;
    o) să marcheze limitele parcelei utilizate, atunci când este cultivată cu aceeaşi cultură cu a parcelelor învecinate. În cazul în care limitele parcelelor utilizate în comun nu sunt marcate în teren, fermierii pot fi sancționați proporțional pentru supradeclarare și/sau pentru nerespectarea normelor de ecocondiționalitate.
    p) să identifice, să declare și să delimiteze cu exactitate parcelele agricole în aplicația electronică GIS „IPA-ONLINE” pusă la dispoziție de către APIA, şi să utilizeze datele cadastrale disponibile. Începând cu anul 2018 identificarea şi delimitarea tuturor parcelelor agricole se face obligatoriu pe baza datelor cadastrale.

Adauga un comentariu

Nume*

Adresa de email* [Nu va fi publicata]

Comentariu*